play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Polska Grupa Górnicza zwiększa produkcję ekogroszków

today10 stycznia 2020

Background

Polska Grupa Górnicza znacznie zwiększa produkcję ekogroszków dla klientów indywidualnych. Spółka inwestuje w rozbudowę nowoczesnych paczkowalni oraz doskonali swoje kanały dystrybucji. Produkcja workowanych ekogroszków wzrośnie o 400 proc. Realizowane inwestycje w tym zakresie są największe w branży węgla kamiennego, a ich wartość wyniesie ok. 28 mln zł w 2020 roku, i kolejne 15 mln w 2021 roku.

Już dziś konfekcjonowane ekogroszki produkowane przez Polską Grupę Górniczą znane są na rynku z bardzo wysokiej jakości oraz doskonałych parametrów spalania. Dlatego PGG, spełniając oczekiwania klientów, znacznie zwiększa produkcję ekogroszków, która w tym roku powinna osiągnąć poziom 1,2 mln ton, czyli o ponad 100 proc. więcej niż w latach ubiegłych. W tym celu spółka rozpoczęła rozbudowę automatycznej linii do konfekcjonowania węgla w Zakładzie Paliw Ekologicznych Wola. W miejsce dotychczas użytkowanej, niskowydajnej linii do workowania (do 150 t/dobę), w zakładzie zostanie zabudowana nowoczesna instalacja o wydajności do 600 t/dobę. Realizowane inwestycje przyczynią się więc do zwiększenia produkcji ekogroszków o 100 proc. (rok do roku), a w zakresie ilości węgla workowanego o 400 proc. tylko w samym ZPE Wola. Jest to największa tego typu inwestycja w górnictwie w ostatnich latach.

Prace przy rozbudowie nowoczesnej linii rozpoczęły się w styczniu, a termin jej uruchomienia planowany jest już na czerwiec tego roku. To oznacza, że już jesienią, w nowym sezonie grzewczym, będziemy mogli dostarczyć klientom dodatkowe ilości ekogroszku i odpowiedzieć tym samym na duże zapotrzebowanie rynku – mówi Tomasz Rogala, prezes Polskiej Grupy Górniczej.

Równocześnie, przygotowania do uruchomienia nowoczesnej linii do paczkowania ekogroszków trwają także w KWK ROW Ruchu Chwałowice, który jest drugim wiodącym zakładem produkcji ekogroszków w PGG. Po zakończeniu inwestycji, planowanej na III kwartał br., zakład będzie mógł konfekcjonować do 60 tys. ton rocznie, uzupełniając tym samym całościową ofertę spółki dla klientów indywidualnych.

Pracujemy intensywnie by zwiększyć podaż ekogroszków PGG w przyszłym sezonie grzewczym. Obie te inwestycje pozwolą nie tylko zwiększyć sprzedaż ekogroszków, ale także obniżyć koszty workowania – mówi Tomasz Rogala.

Jednocześnie z rozbudową nowoczesnych linii do paczkowania, spółka unowocześnia i rozbudowuje swój sklep internetowy, dając klientom gwarancję szybkich dostaw bez pośredników na terenie całego kraju. Rozwijana jest również sprzedaż detaliczna i hurtowa w oparciu o sieć Autoryzowanych Sprzedawców PGG w całej Polsce. Pozwoli to m. in. obniżyć koszty dystrybucji przy zapewnieniu gwarancji jakości i atrakcyjnej ceny ekogroszków produkowanych z polskiego węgla.

Spółka, aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy polskiego węgla współpracuje także z podmiotami zewnętrznymi, takimi jak Katowicki Węgiel, łącznie z perspektywą włączenia zakładu do struktur PGG celem pełnego wykorzystania jego potencjału produkcyjnego. W połowie stycznia br., wystartuje także duża kampania medialna PGG związana nie tylko ze sprzedażą ekogroszków, ale także promująca nowoczesne i ekologiczne metody spalania węgla. Podejmowane działania mają na celu nie tylko zwiększanie oferty i sprzedaży ekologicznych paliw węglowych PGG, ale również wpisują się w realizację programów poprawy powietrza na szczeblu samorządowym i rządowym.

Foto i źródło: Polska Grupa Górnicza

Autor: Marcin Hirnyk


0%
Skip to content