Radio Piekary Radio Piekary
Nowy Ład. Problemy z realizacją inwestycji Andrzej Zazgórnik
Od 13 grudnia skróci się czas dojazdu z Katowic do Wisły Głębce o ok. 10 min. Pasażerowie skorzystają też z nowego przystanku Skoczów Bajerki, co wpłynie na zwiększenie dostępności do kolei. Nowe perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze czekają już na przyjęcie podróżnych. Pociągi między Chybiem a Skoczowem pojadą po nowych torach. Kończą się odbiory techniczne na szlaku Pierściec – Skoczów i w stacji Skoczów oraz przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku Pierściec – Skoczów.
Pociągi będą kursowały do Wisły Głębce do marca 2021 roku. W kolejnym etapie będą kontynuowane prace na odcinku między Skoczowem a Wisłą Głębce. Od Goleszowa do Cieszyna i w stacji Cieszyn prace cały czas będą kontynuowane.
Wykonawca przebudował obiekty na odcinku Bronów – Skoczów. Zakres robót objął m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Między Bronowem a Skoczowem położono 14 km nowych torów. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu oraz na stacjach Pierściec i Skoczów. Prace postępują na linii Goleszów – Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Usunięto już stare tory i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowywane są przystanki i obiekty inżynieryjne. W grudniu podróżni skorzystają z nowego peronu na stacji Cieszyn.
Budowane jest lokalne centrum sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe, będą obsługiwać stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz ładunków.
Efektem inwestycji będzie poprawa kolejowego połączenia południa Polski z Beskidem Śląskim. Po zakończeniu wszystkich prac – z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w ok. 1h 40 min, czyli o ponad pół godziny szybciej niż dotychczas. Składy pasażerskie przyspieszą, będzie mogło kursować więcej pociągów. Relacje pasażerskie będą między Goleszowem a Cieszynem. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi. Przebudowa obejmie 23 perony. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W ramach projektu zostaną wymienione prawie 52 km torów oraz sieć trakcyjna. Nowe rozjazdy oraz urządzenia zwiększą przepustowość linii. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 80 przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach dla pieszych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w grudniu 2021 roku. Wartość inwestycji to prawie 460 mln złotych, z czego 85% pochodzi z RPO województwa śląskiego. Przebudowa sieci trakcyjnej na szlakach pomiędzy stacjami na odcinku Bronów – Wisła Głębce zostanie sfinansowana ze środków budżetowych.
Foto i źródło: PKP PLK
Autor: Marcin Hirnyk
kolej wisła pkp plk pociąg do wisły wisła
RADIO PIEKARY 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |