play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Co z zeznaniem PIT otrzymanym z ZUS? Ruszają teleporady

today4 marca 2021

Background

Uruchamiają dyżury telefoniczne dla emerytów i rencistów którzy mają nadpłatę podatku i nie wiedzą co z nim zrobić. Zmieniły się przepisy podatkowe i Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku.

Jest druk, pismo otrzymane i co dalej. Z uwagi na bezpieczeństwo klientów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchamia infolinię dla osób które otrzymały już PIT z wyliczoną nadpłatą ale nie wiedzą co dalej robić.

Pomoc w czasie pandemii

Zmieniły się przepisy podatkowe i od tego roku ZUS nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Dlatego też niektórzy emeryci i renciści otrzymali PIT 11 A, czyli inny niż ten, który trafiał do nich w poprzednich latach. Wielu z nich nie wie co ma teraz zrobić. Stąd też w dniach od 9 do 11 marca, Oddziały ZUS w Chorzowie oraz w Rybniku uruchomiły specjalną infolinię, by wyjaśnić wątpliwości i odpowiedzieć na pytania seniorów dotyczące otrzymanego formularza podatkowego.

Dni i godziny dyżurów

Tematem dyżurów telefonicznych, zorganizowanych przez chorzowski i rybnicki ZUS, będą nowe zasady rozliczania podatku dochodowego dla emerytów i rencistów. Dzwonić można w dniach od 9 do 11 marca.

9 marca (we wtorek) i 11 marca (w czwartek), w godz. od 10.00 do 13.00, pod nr tel. 727 690 825 dyżurować będą eksperci rybnickiego ZUS.
10 marca (w środę), w godz. od 12:00 do 14:00, pod nr tel. 32 34 90 626, dyżurować będą eksperci z chorzowskiego ZUS.

Wielu emerytów i rencistów, którzy ostatnio odwiedzają placówki ZUS, dopytujących o swój PIT. Klienci zastanawiają się, czy przypadkiem nie zaszła pomyłka, bo teraz formularz jest inny. Mają wątpliwości, co teraz należy zrobić, czy muszą się samodzielnie rozliczyć, czy też nie.

Co z PIT za zmarłych?

Pojawiają się też pytania dotyczące zasad sporządzania i wysyłania przez ZUS PIT-ów po osobie zmarłej. – Pytań jest bardzo wiele, dlatego też żeby wyjaśnić te wszystkie wątpliwości i ułatwić naszym świadczeniobiorcom dostęp do kompleksowych informacji Oddziały w Rybniku i w Chorzowie postanowiły zorganizować dyżur telefoniczny w tym zakresie. Ponadto taka forma kontaktu to też ochrona naszych seniorów przed narażaniem się na spotkania w publicznych miejscach w związku z obecnie panującą epidemią koronawirusa – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

ZUS zachęca do korzystania z porad telefonicznych. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób będzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące tegorocznego rozliczenia podatkowego z ZUS.

Przypomnijmy, dyżur odbędzie się 9 i 11 marca, w godz. od 10.00 do 13.00, pod nr tel. 727 690 825 oraz 10 marca, w godz. od 12.00 do 14.00, pod nr tel. 32 34 90 626.

Autor: Adam Złotorowicz


0%
Skip to content