play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Centrum Mikołowa mocno się zmienia. Rusza drugi etap budowy Centrum Przesiadkowego

today12 lutego 2020

Background

Za rok o tej porze, w Mikołowie będzie kończyć się zasadniczy etap budowy Centrum Przesiadkowego. Obiekt powstaje tam, gdzie do tej pory funkcjonował dworzec autobusowy, obok stacji PKP. Po zakończeniu inwestycji będzie jednak o wiele bardziej funkcjonalny.

Pierwszy etap budowy właśnie się kończy. Mówi zastępca burmistrza Mikołowa, Mateusz Handel.

  • cover play_arrow

    Centrum Mikołowa mocno się zmienia. Rusza drugi etap budowy Centrum Przesiadkowego Adam Grabałowski

200 miejsc parkingowych dla aut osobowych już prawie jest, niebawem powstanie też strefa postoju autobusów. Będą wygodne dojazdy – również rowerem – zatoki, wiaty, system informacji i mały park. Układ drogowy też mocno się zmieni.

  • cover play_arrow

    Centrum Mikołowa mocno się zmienia. Rusza drugi etap budowy Centrum Przesiadkowego Adam Grabałowski

W kolejnym etapie powstaną dwa nowe ronda, które pozwolą łatwiej dojechać do centrum przesiadkowego, przylegającego do dworca PKP.

Planuje się też przebudowę pobliskiego wiaduktu kolejowego i zmianę na ważnym skrzyżowaniu (Rybnicka/Wyzwolenia) przy wylocie do Gliwic czy Bujakowa. Ale to dopiero w kolejnych latach. Wszystko ma kosztować ok. 30 mln zł, przy znacznym udziale środków unijnych.


W oficjalnym komunikacie miasta czytamy: „Węzeł przesiadkowy zlokalizowany będzie w miejscu dworca autobusowego, choć nowe perony zostaną o kilkanaście metrów przesunięte. Konieczna jest przebudowa układu drogowego w tym rejonie. Węzeł wyposażony będzie w niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturę, czyli w miejsca postojowe, przystanki komunikacyjne, punkty sprzedaży biletów czy systemy informacyjne, umożliwiające zapoznanie się z rozkładem jazdy lub siecią komunikacyjną.
Wybudowano już nowy łącznik drogowy pomiędzy ulicami Kolejową i Waryńskiego, co pozwoli rozładować wzmożony ruch drogowy na ul. Prusa. Przed dworcem PKP powstał również parking dla osób korzystających w przyszłości z komunikacji publicznej.
W trzecim etapie zmodernizowany zostanie układ drogowy okolic dworca. Istniejące rondo u zbiegu ulic Prusa i Miarki zostanie przesunięte i powiększone, powstanie tzw. dwupasmowe rondo turbinowe. Powyższe działania mają na celu odkorkowanie centrum miasta i upłynnienie ruchu, a tym samym ograniczenie emisji spalin – jednej z przyczyn powstawania smogu„.

źródło/foto: UM Mikołów

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content