play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Wiadomości

Co daje nam aktywność na świeżym powietrzu?

today8 października 2021

Background

Aktywność fizyczna jest nam potrzebna do utrzymania kondycji, sprawności oraz optymalnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia. Ćwiczenia na świeżym powietrzu wzmacniają nasz układ odpornościowy i pozwalają dotlenić organizm. Jakie jeszcze korzyści daje nam sport uprawiany pod chmurką? Podpowiadamy.

Korzyści z aktywności fizycznej na świeżym powietrzu

Uprawiając sport na świeżym powietrzu, nie tylko możemy cieszyć się piękną pogodą i cudownymi widokami, ale także dostarczyć swojemu organizmowi niezbędnej witaminy D3. Organizm ludzki potrzebuje promieni słonecznych, które są niezbędne do produkcji witaminy D3, która z kolei jest nam potrzebna do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, metabolicznego oraz rozwoju kości. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu dostarcza naszemu organizmowi także spore dawki tlenu, dzięki czemu poprawiamy funkcjonowanie naszego układu oddechowego i krwionośnego. To z kolei przyczynia się do poprawy pracy naszych płuc, serca i mózgu. Niewątpliwą korzyścią, jaką osiągamy podczas każdej aktywności fizycznej, jest ujędrnienie ciała i pozbycie się nadmiarowej tkanki tłuszczowej. Trenując na zewnątrz, zwłaszcza w godzinach wieczornych pomagamy sobie łatwiej i spokojniej zasnąć, ponieważ sprzyja on poprawie koncentracji, zredukowaniu stresu i zrelaksowaniu się.

Jakie dyscypliny sportu możemy uprawiać na świeżym powietrzu?

Jazda na rowerze

Niezależnie od tego czy decydujemy się na jazdę na rowerze jako środek transportu do pracy, czy jako okazyjne weekendowe wycieczki, równy, jednostajny wysiłek poprawia naszą pojemność płuc i pracę serca. Kolarstwo poprawia więc całą wydajność naszego organizmu, a w dodatku wzmacnia nasze mięśnie — szczególnie łydki i uda.

Bieganie

Dzięki joggingowi zmniejszamy ryzyko powstawania chorób serca i układu krążenia. Taka forma aktywności fizycznej pomaga nam także złagodzić stres, poprawić samopoczucie i wzmocnić mięśnie nóg. Ponadto podczas biegania modelujemy naszą sylwetkę — jest to świetny sposób na zrzucenie dodatkowych kilogramów i ujędrnienie ciała. Dodatkowo wzmacnia nasz układ odpornościowy.

Nordic walking

Popularne chodzenie z kijkami może uaktywnić nawet 90% naszych mięśni. Ponadto usprawnia pracę naszego mózgu, zapobiega cukrzycy, obniża poziom złego cholesterolu, a także wzmacnia nasze kości. Jest to aktywność o charakterze wytrzymałościowym, dlatego też poprawia pracę naszego układu oddechowego i krążeniowego. Jest szczególnie polecana osobom rozpoczynającym swoją przygodę ze sportem, a także osobom starszym.

Aktywność fizyczna to świetny sposób na zadbanie zarówno o swoje zdrowie, jak i sylwetkę. Sport cieszy się coraz większą popularnością, niezależnie od tego, czy mówimy o kolarstwie, piłce nożnej czy koszykówce, co potwierdzają przedstawiciele takich firm jak polskie zakłady bukmacherskie

Materiały przy współpracy z partnerem

Autor: Wojciech Czaputa


0%
Skip to content