play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

#Dbajmy o siebie nawzajem. Ruszyła „covidowa”kampania ZTM

today22 września 2020

Background

Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) rozpoczął kampanię informacyjną o bezpieczeństwie w komunikacji miejskiej w czasie pandemii COVID. Przekaz oparty jest o liczby i fakty, obrazujące skalę podejmowanych działań. Komunikat poparty jest zaleceniami dla pasażerów, na których również spoczywa część odpowiedzialności za wspólne bezpieczeństwo. Hasztag spaja całość, odwołując się do poczucia wspólnoty #dbajmy-o-siebie-nawzajem.

Tuż przed rozpoczęciem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, ruszyła kampania informacyjna prowadzona przez organizatora transportu publicznego. Ma ona uświadamiać skalę działań podjętych na rzecz bezpieczeństwa w pojazdach komunikacji miejskiej. Tradycyjne media, tj. citilighty, billboardy, dzienniki regionalne oraz stacje radiowe, wspiera intensywna akcja internetowa oraz dystrybucja materiałów drukowanych za pośrednictwem ponad 40 urzędów miast i gmin.

Trwająca od marca pandemia i wprowadzane obostrzenia dotkliwie odbiły się na komunikacji miejskiej. Wprawdzie okoliczności związane z COVID-19 wymusiły stworzenie nowych procedur i wprowadzenie dodatkowych środków bezpieczeństwa, jednak podróżni, nie widząc ich na własne oczy, często nie zdają sobie z nich sprawy. Teraz ZTM rozpoczął akcję, której celem jest próba odzyskania zaufania pasażerów do transportu publicznego i zachęcenie ich do powrotu do komunikacji miejskiej.

– Zamiast ogólnych komunikatów o zapewnieniu bezpieczeństwa, postawiliśmy na operowanie faktami i konkretnymi, dużymi liczbami obrazującymi skalę działania metropolitalnego organizatora transportu, wyjaśnia Andrzej Stangret, dyrektor ds. handlowych ZTM.

Treść materiałów bazuje na dialogu pomiędzy „My” – organizator transportu i „Ty” – pasażer. Całość tworzy spójny przekaz, podkreślony spajającym całość  #dbajmy-o-siebie-nawzajem, który odwołuje się do empatii jako podstawy budowania życia społecznego.

Po stronie „My” wyeksponowane zostały konkretne działania, m.in. ilości zużywanych detergentów (23 tys. l miesięcznie), codzienna dezynfekcja 1 500 pojazdów, wydatek 2,5 mln zł na środki dezynfekujące do pojazdów.

– W ten sposób pokazane zostało „zaplecze” funkcjonowania ZTM, z którym pasażerowie nie mają okazji się zetknąć bezpośrednio, mówi dyrektor Stangret. I dalej: – Osoby postronne nie znają tej ogromnej skali, a taki konkretny, poparty dużymi liczbami przekaz, buduje poczucie bezpieczeństwa i przekonuje, że jako organizator robimy co możliwe, aby w pojazdach transportu publicznego było maksymalnie bezpiecznie, dodaje.

Same fakty o zapewnieniu ochrony taboru przez koronawirusem nie wystarczą. Po stronie „Ty” zawarta jest informacja o zasadach obowiązujących w przestrzeni publicznej, także w transporcie: „myj lub dezynfekuj ręce po każdym przejeździe”, „zasłaniaj nos i usta”, „zawsze zakładaj maseczkę”. Obie części komunikatu składają się na informację o wspólnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo nas wszystkich.

Zarząd Transportu Metropolitalnego jest organizatorem komunikacji miejskiej na terenie 56 miast i gmin w województwie śląskim. Działa na obszarze 2,5 tys. km kw., gdzie żyje ponad 2 mln mieszkańców. Na zlecenie organizatora transportu codziennie na drogi wyjeżdża 1 500 autobusów, tramwajów i trolejbusów, które realizują 800 tys. przewozów.

źródło/foto: ZTM

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content