play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

  • cover play_arrow

    Ruda Śląska: Zaprosił kobietę do mieszkania, a następnie zgwałcił. Grozi mu kilkanaście lat więzienia Wojciech Czaputa

Śląsk

Dwukierunkowy Moderus po testach. Nowy tramwaj szykowany dla pasażerów w metropolii

today6 maja 2020

Background

To będzie kolejny nowy pojazd w taborze Tramwajów Śląskich. Po pociągach jednokierunkowych, również ich dwukierunkowa wersja przeszła testy homologacyjne.

Wagon jest jeszcze Poznaniu, gdzie przechodził próby w tamtejszej zajezdni MPK, mówi Andrzej Zowada z Tramwajów Śląskich.

  • cover play_arrow

    Dwukierunkowy Moderus po testach. Nowy tramwaj szykowany dla pasażerów w metropolii Adam Grabałowski

A do tramwajowego przewoźnika dotarły już trzy z ośmiu zamówionych wagonów jednokierunkowych. Ostatnio odbywały się testy uliczne w naszych miastach. Nowy tramwaj jest częściowo niskopodłogowy, w części pasażerskiej jest klimatyzacja, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków czy inteligentne urządzenia informacji pasażerskiej.

Zakup 10 wagonów jednoczłonowych z poznańskiego Modertransu to realizacja pierwszego z dwóch zadań taborowych, realizowanego przez Tramwaje Śląskie SA „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Umowę podpisano w Chorzowie 8. marca 2018 r. Wartość zamówienia to niespełna 29 mln zł netto.

Po tym, jak pierwsze wagony serii Moderus  MF  10  AC uzyskały świadectwo homologacyjne i  trafiły do Katowic, gdzie trwają tzw. „odbiory”, poznański producent przygotował pierwszy z  dwóch zamówionych wagonów dwukierunkowych, czyli Moderus  MF  10  AC  BD. Jako, że wagon ten musi uzyskać świadectwo homologacji, po zakończeniu produkcji przetransportowany został do zajezdni tramwajowej Franowo w  Poznaniu. – Między 23  kwietnia a  1  maja przechodził serie dynamicznych uruchomień poszczególnych systemów a  następnie badania homologacyjne. Jak poinformował nas producent, ta faza procedury zakończyła się i  teraz Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor” w  Poznaniu opracowuje raport z  badań, mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie  SA. Następnie wniosek finalny wraz z  kompletem dokumentacji złożony zostanie do Transportowego Dozoru Technicznego, który w  Polsce jest organem uprawnionym do wydawania świadectwa homologacji dla tramwajów.

Po jego uzyskaniu wagon będzie mógł zostać przetransportowany do zajezdni w  Katowicach. Produkcja drugiego z  zamówionych pociągów dwukierunkowych trwa. Tymczasem gotowe już wagony podróżują z  Wielkopolski na Śląsk.

źródło: Tramwaje Śląskie SA, foto: Modertrans Poznań

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content