play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

  • cover play_arrow

    Ruda Śląska: Zaprosił kobietę do mieszkania, a następnie zgwałcił. Grozi mu kilkanaście lat więzienia Wojciech Czaputa

Polska

Infolinie tematyczne ZUS w związku z koronawirusem

today12 marca 2020

Background

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalne linie tematyczne. Można uzyskać informację, co przysługuje rodzicom  po zamknięciu placówek oświatowych. Mogą tam dzwonić też  osoby, które poddały się kwarantannie lub izolacji w związku z koronawirusem.

 

  • cover play_arrow

    Infolinie tematyczne ZUS w związku z koronawirusem Katarzyna Taras

 

Mówiła Beata Kopczyńska ze śląskiego ZUS-u. W Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS  (tel. 22 560 16 00) powstały linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat:

  1. zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 – zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
  2. ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 – ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.
  3. w innych sprawach – tak jak dotychczas – po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
  • 1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  • 2 – Renty i emerytury,
  • 3 – Zasiłki,
  • 4 – Informacje dla ubezpieczonych,
  • 5 – Informacje dla płatników.

Autor: Katarzyna Taras


0%
Skip to content