play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Katowice: Coraz bliżej zakończenia remontu na DK 86 w Giszowcu!

today12 sierpnia 2021

Background

Z końcem wakacji  700 metrowy odcinek jezdni zachodniej DK 86 w stronę Tychów będzie przejezdny dla aut. Wykonawca inwestycji planuje w ciągu kilku tygodni przekazać także do użytkowania  łącznicę bezkolizyjną, która łączy drogę krajową 81 z drogą krajową 86.

Katowice: Coraz bliżej zakończenia remontu na DK 86 w Giszowcu!

„Osiemdziesiątka szóstka” to jedna z najczęściej użytkowanych dróg krajowych w Polsce. Przed rozpoczęciem prac każdego dnia przejeżdżało nią około 55 tysięcy pojazdów. Prowadzona w tym miejscu inwestycja polega m. in. na rozbudowie i przebudowie odcinka ul. Pszczyńskiej (DK-86), odcinka ul. 73 Pułku Piechoty (DK-81), starego przebiegu ul. 73 Pułku Piechoty, budowy węzła drogowego na przecięciu DK-86 (ul. Pszczyńska) z DK-81 (ul. 73 Pułku Piechoty), rozbudowie węzła drogowego Kolista oraz przebudowie odcinka ul. Kolista i ul. Karolinki. Inwestorem jest Urząd Miasta Katowice.

Bardzo się cieszę, że kolejna ważna inwestycja drogowa Katowic nabiera realnego kształtu. Niezmiennie dążymy do wyraźnego oddzielenia ruchu tranzytowego od wewnątrzmiejskiego, co najkorzystniej odczują sami mieszkańcy, a realizowana bezkolizyjna łącznica stanowi istotny element tego ogromnego przedsięwzięcia. Zakończenie prac przy rozbudowie Drogi Krajowej 81 od węzła autostrady A4 z drogą krajową 86 będzie kluczem dla nowego, znacznie sprawniejszego układu komunikacyjnego miasta – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Etap prac

– Aktualnie realizujemy budowę obu jezdni wschodnich Drogi Krajowej 86. Trwa też budowa zaprojektowanych w ciągu tej drogi, trzech wiaduktów W2, W3 i W4. Wiadukty przebiegają nad liniami kolejowymi i nad ulicą Kolistą. Prowadzimy również roboty ziemne. Wzmacniamy istniejący nasyp pomiędzy obiektami W1 i W2 oraz realizujemy budowę konstrukcji nawierzchni drogowej na odcinkach drogowych DK-86. Poza tym wykonujemy dwa przejścia podziemne w technologii żelbetowej, monolitycznej – relacjonuje Adam Owsiany, dyrektor projektu w firmie NDI. Jak zapowiada, we wrześniu do ruchu zostanie oddana łącznica bezkolizyjna (łącząca DK-81 i DK-86) umożliwiająca wjazd z ulicy 73 Pułku Piechoty na ulicę Pszczyńską w kierunku na Tychy. Z kolei do końca wakacji dostępny będzie 700-metrowyo odcinek jezdni zachodniej DK-86 w stronę Tychów. To trasa od wiaduktu nad ulicą Kolistą do skrzyżowania z ulicą Górniczego Stanu.

Najnowsze technologie

W czasie prowadzonych prac stosowane są najnowocześniejsze technologie. W ubiegłym tygodniu zakończyło się wzmacnianie podłoża w rejonie wiaduktu drugiego – wykorzystywana jest tam innowacyjna metoda tzw. „trench-mix”. W podobny sposób wzmocnione zostało również podłoże przy wiadukcie trzecim.
Zastosowaliśmy nowatorską metodę, która polega na wzmocnieniu gruntu poprzez wgłębne mieszanie urządzeniem o nazwie „trenczer”. Urządzenie to miesza zaczyn cementowy wraz z urobkiem – mówi Robert Tuleta kierownik robót mostowych z firmy NDI – Zależało nam na dostosowaniu metod robót do warunków terenowych. Tutaj, gdzie mamy do czynienia ze znacznym uwarstwieniem podłoża gruntowego. Wykorzystujemy najskuteczniejszą technologię, bo dzięki niej uzyskamy jednolity materiał cementowo-gruntowy.
W ten sposób wykonywane są panele grunto-betonowe pod każdym z  filarów mostowych. Zaprojektowane głębokości wzmocnień wynoszą od 4 do 9 metrów.

 

źródło: UM Katowice 

Autor: Marta Mosiołek


0%
Skip to content