play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Naprawiamy czy wyrzucamy? Nie lubimy majsterkować

today10 grudnia 2020

Background

Nie naprawiamy a wyrzucamy. Polacy niechętnie zajmują się zepsutym sprzętem RTV i AGD. Wolimy go wyrzucić niż zlecić naprawę – lub samemu się za nią zabrać. Raport przygotowała spółka Tauron.

Zepsuty sprzęt RTV lub AGD wolimy wyrzucić niż naprawić. Tak postępuje zdecydowana większość Polaków, wydając średnio na nowy sprzęt dwa tysiące złotych w przeciągu dwóch lat.

Zaledwie jedna trzecia naprawia

Zaledwie 30 proc. uczestników badania uważa, że warto naprawiać sprzęt RTV/AGD – wynika z raportu „Naprawiamy czy wyrzucamy”. Dokument przygotowany przez TAURON to pigułka informacji na temat postaw Polaków dotyczących zakupu nowego sprzętu RTV/AGD, naprawy urządzeń w przypadku awarii, a także postępowania w przypadku starych urządzeń nadających się do wyrzucenia.

Co robimy ze zużytym sprzętem?

Autorzy badania sprawdzili między innymi co respondenci robią z zepsutymi urządzeniami, których nie da się naprawić. 36,5% badanych przyznało, że przechowuje w swoich domach taki sprzęt i nie naprawia go. Najczęściej elektroodpady przechowują osoby ze skrajnych grup wiekowych – osoby młode (24-34 lat) oraz starsze (powyżej 65. roku życia). Najczęstszym powodem przechowywania zepsutego sprzętu jest poczucie, że „kiedyś może się przydać”.

Jak często Polacy kupują nowy sprzęt

Z badań wynika, że niemal 60 proc. respondentów na zakupy nowych urządzeń RTV/AGD wydała w ciągu 24 miesięcy kwotę ponad 2000 zł. Najczęściej wskazywanym powodem zakupu urządzeń była chęć posiadania nowszych modeli sprzętu – mimo, że w domu posiadamy już takie urządzenie.

Najwięcej na zakupy nowych urządzeń wydają osoby w średnim wieku (35-44 lat), a najmniej seniorzy. Najczęściej kupowanym urządzeniem jest telewizor, ponad 57% badanych zdeklarowało, że w ostatnich 24 miesiącach kupiło takie urządzenie.

Raport opracowany został na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie TAURONA. Wzięło w nim udział 1000 badanych z całego kraju. Raport podzielony został na trzy obszary: Zakup nowego sprzętu, Awarie i naprawy oraz Elektrośmieci.

Cały raport dostępny jest na stronie tauron.pl/serwisanci i został opracowany na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie TAURONA przez Instytut Badawczy IPC.

Autor: Adam Złotorowicz


0%
Skip to content