play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Nowy tramwaj już na śląskich torach

today22 czerwca 2020

Background

Najnowszy tramwaj, jaki zakupiła spółka Tramwaje Śląskie – Moderus MF 10 AC wyjechał na tory. Nowy tramwaj pozytywnie przeszedł procedurę odbiorową i przekazany został do zajezdni w Bytomiu-Stroszku, skąd w weekend rozpoczął swój pierwszy kurs.

Tramwaj będzie obsługiwał na początek linię nr 0 (Katowice Plac Wolności – Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia), jednak kursy zjazdowe i wyjazdowe będzie realizował jako linia nr 19. Do tej pory firma Modertrans Poznań dostarczyła spółce Tramwaje Śląskie 6 z 8 zamówionych wagonów jednokierunkowych Moderus MF 10 AC. To pierwszy typ taboru spółki wyposażony w klimatyzację przedziału pasażerskiego.

Wagony te przeszły pozytywnie procedurę odbiorową i przekazane zostały do zajezdni Rejonu nr 3 w Bytomiu-Stroszku przy ul. Drzewnej, gdzie trwają szkolenia kolejnych motorniczych. Właśnie z bytomskiej zajezdni tramwaje wyruszyły do obsługi liniowej.

Nowe wagony są efektem realizacji umowy, którą w marcu 2018 roku podpisali przedstawiciele spółki Tramwaje Śląskie i firmy Modertrans Poznań. Umowa obejmuje dostawę 10 nowych wagonów jednoczłonowych, z czego 2 są tramwajami dwukierunkowymi. Te wagony zostały już przez poznańską firmę wyprodukowane – trwa procedura odbiorowa.

Konstrukcja i design zewnętrzny nowych tramwajów bazują na rozwiązaniach z pojazdów Moderus Gamma. Są to pojazdy niemal w połowie niskopodłogowe, wsparte na nowoczesnych wózkach trakcyjnych, wyposażone w takie udogodnienia jak: klimatyzacja w przedziale pasażerskim, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków do tramwaju, inteligentne urządzenia wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej, drzwi odskowo-przesuwne i wiele innych. Kabina motorniczego wyposażona jest m.in. w wygodny fotel ze zintegrowanym zadajnikiem jazdy i konsolą z podstawowymi przyciskami, wielofunkcyjne panele dotykowe, niezależną klimatyzację oraz bramkę bezpieczeństwa chroniącą motorniczego w przypadku kolizji.

Autor: Marcin Hirnyk


0%
Skip to content