play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

O więcej pasażerów w autobusach apeluje Zarząd Transportu Metropolitalnego

today30 kwietnia 2020

Background

Komunikację miejską też trzeba odmrozić. Górnośląsko- Zagłębiowska Metropolia pisze w tej sprawie do premiera Mateusza Morawieckiego. W apelu zaznaczają, że w autobusach i tramwajach ciągle obowiązują restrykcje co do ilości podróżnych, a po długim weekendzie ludzie znów zaczną jeździć.

Ciągle tylko połowa miejsc w autobusach i tramwajach może być zajęta. To przy otwarciu po weekendzie galerii handlowych i przedszkoli może być sporym problemem dla podróżnych. Stąd, Górnośląsko- Zagłębiowska Metropolia pisze w tej sprawie do premiera Mateusza Morawieckiego.

Więcej pasażerów w pojazdach

Sprawa rzeczywiście jest poważna. Po długim majowym weekendzie otwarte mają zostać między innymi galerie handlowe a dwa dni później przedszkola i żłobki. Ludzie w te miejsca muszą się jakoś dostać, co przy obecnych restrykcjach – czyli połowie liczby miejsc siedzących w pojeździe – może zakończyć się katastrofą komunikacyjną, zaznacza Kamila Rożnowska z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

  • cover play_arrow

    O więcej pasażerów w autobusach apeluje Zarząd Transportu Metropolitalnego Adam Złotorowicz

Organizator transportu zbiorowego w aglomeracji zaznacza, że w takiej sytuacji pasażerowie mogą mieć spore problemy z dostaniem się do pracy czy do galerii handlowych.

Zmienić liczbę limitów w pojazdach

Zarząd przedstawia też swój pomysł na to, by w komunikacji nie doszło do paraliżu.

  • cover play_arrow

    O więcej pasażerów w autobusach apeluje Zarząd Transportu Metropolitalnego Adam Złotorowicz

 

Przedstawia pomysł Kamila Rożnowska. Dzięki temu np. do jednego, 12-metrowego autobusu, mogłoby wsiąść ponad 40 osób, a nie jak teraz – tylko 14. To trzy razy więcej, a w skali całej Metropolii stanowi naprawdę sporą różnicę.

Ta specyfika polega na tym, że w miejskich autobusach, tramwajach i trolejbusach liczba miejsc siedzących jest mniejsza niż pozwalałaby na to całkowita powierzchnia pojazdu. Wynika to z potrzeby dostosowania ich do godzin szczytów porannych i popołudniowych, a tym samym do zapewnienia możliwie dużej liczby miejsc stojących, by móc rozładować ruch pasażerski w tych godzinach. Obostrzenie dotyczące maksymalnej liczby osób, mogących jednocześnie przebywać w autobusach, tramwajach i trolejbusach, w ogóle nie uwzględniało miejsc stojących, których zazwyczaj jest od dwóch do trzech razy więcej niż siedzących.

Epidemia koronawirusa w liczbach ZTM

Prawie 30 tys. kontroli związanych z napełnieniem autobusów, tramwajów, trolejbusów w ciągu miesiąca

Co najmniej 80-procentowy spadek dochodów ze sprzedaży biletów w kwietniu

Ponad 200 linii objętych zmianami, czyli prawie połowa z 450. Wprowadzone zostały ograniczenia na niektórych liniach, aby móc zwiększyć częstotliwość kursowania na trasach, z których najczęściej korzystają mieszkańcy

Na liniach autobusowych wprowadzono 355 zmian, tramwajowych – 82, a trolejbusowych – 16

Suma pokonanych kilometrów w ostatnim miesiącu spadła jedynie o ok. 6 proc. w porównaniu do wcześniejszych planów

Liczba dostępnych miejsc w pojazdach komunikacji miejskiej spadła nie do połowy, ale do 25 proc.

Gdyby ograniczenia zostały złagodzone, mogłoby z niej skorzystać nawet drugie tyle pasażerów, co teraz.

Autor: Adam Złotorowicz


0%
Skip to content