play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Obcinają na potęgę! Fryzjerzy i barberzy wrócili do pracy. „W pół godziny rezerwacje na conajmniej 2 tygodnie”

today18 maja 2020

Background

Złapali nożyczki, maszynki, grzebienie, brzytwy w dłonie i znów zaczęli działać. Mowa o fryzjerach i barberach, którzy od dziś wrócili do pracy. Wszystko w ramach 3 etapu odmrażania gospodarki, który wszedł w życie 18 maja. Poza salonami fryzjerskimi zostały otwarte kawiarnie, puby i restauracje. Wszystkie, na nowych zasadach.

– Możemy działać i bardzo się z tego powodu cieszymy. W chwili ogłoszenia luzowania obostrzeń, w pół godziny, zajęły się grafiki na conajmniej 2 tygodnie. Roboty jest sporo. Cieszymy się my, ale przede wszystkim klienci, że znów będą dobrze wyglądać – mówi reporterowi Radia Piekary, Kamil Smętek z Lucjan’s Barber Shop w Gliwicach.

 

  • cover play_arrow

    Obcinają na potęgę! Fryzjerzy i barberzy wrócili do pracy. „W pół godziny rezerwacje na conajmniej 2 tygodnie” Kamil Zatoński

 

Jakie zmiany w salonach?

– Zawsze dbamy o to, żeby nasz sprzęt był zdezynfekowany w 100 procentach. Doszło kilka dodatkowych rzeczy. Maseczki, przyłbice, ankieta i mierzenie temperatury klienta przed usługą. Klienci muszą również oddać oddzież do jednorazowych pojemników, żeby nie stykała się z odzieżą innych klientów – dodaje Smętek.

 

 

Salony fryzjerskie – wytyczne z ministerstwa

Salony fryzjerskie

W salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: 1 fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla 1 klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Wymagane jest też zachowanie 2 metrów odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

Codziennie przed rozpoczęciem pracy zaleca się fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy.

Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do:

– Noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług.
– Stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.
– Przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
– Serwowania napoi wyłącznie w opakowaniach jednorazowych.
– Oczyszczania każdej dotykanej powierzchni kilka razy w ciągu dnia pracy.
– Zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych po każdym kliencie.

Klienci powinni:

– Umawiać wizytę przez internet lub telefon.
– Zachować bezpieczną odległość 2 m, mijając się z innymi osobami w salonie.
– Nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki.
– Dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy.

Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.

Autor: Kamil Zatoński


0%
Skip to content