play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Astra sedan z Gliwic przeszła do historii

today29 października 2020

Background

W środę (28 X), w gliwickiej fabryce zakończyła się produkcja popularnej „Astry Czwórki” z wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem. 9 lat wytwarzano ją w śląskim zakładzie. Nadal powstaje wersja hatchback.

Fabryka w Gliwicach była jedynym producentem tego modelu w koncernie. W sumie powstało przeszło 213,5 tys. sedanów Astry 4. Model był najbardziej popularny w Turcji, Polsce i Egipcie – i to właśnie do klienta w Egipcie trafił ostatni wyprodukowany samochód. Opel od 3 lat należy do francuskiej Grupy PSA, kojarzonej również z markami Peugeot i Citroen. I dla tych marek, w Gliwicach niebawem produkowany będzie duży samochód dostawczy. Na ten cel budowana jest zupełnie nowa fabryka.

Gliwicka fabryka przysłała na tą okoliczność komunikat, w którym czytamy: ” 28 października, w zakładzie, dobiegła końca produkcja Opla Astry Sedan, popularnie zwanej „Astrą Czwórką”. Po 9 latach udanej obecności na rynku motoryzacyjnym, model staje się, w ramach naturalnego cyklu produktu, częścią bogatej historii gliwickiego zakładu. Fabryka kontynuuje, natomiast, produkcję ostatniej generacji Astry w wersji hatchback”.

Pierwsza pilotażowa seria Opli Astra Sedan została wyprodukowana w gliwickiej fabryce w listopadzie 2011 roku, a seryjna produkcja ruszyła w sierpniu 2012 roku”.

Zakład w Gliwicach był jedynym producentem tego modelu w koncernie. Ostatni egzemplarz, który opuścił linię produkcyjną zakładu, zamknął pulę 213,637 egz., łącznie tu wyprodukowanych. Model był najbardziej popularny w Turcji, Polsce i Egipcie – i to właśnie do klienta w Egipcie trafił ostatni egzemplarz.

Fabryka kontynuuje produkcję obecnej generacji Astry w wersji hatchback.

Jak czytamy w komunikacie, obecność Groupe PSA w Polsce koncentruje się jednak nie tylko na produkcji samochodów osobowych, ale również na projekcie uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych LCV w gliwickiej lokalizacji.

Zespół gliwickiego Opla produkował Astrę Sedan przez prawie dekadę, wykorzystując swoje najlepsze praktyki i doświadczenie w produkcji linii modelowej Astry, mówi Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland. – W dalszym ciągu pozostajemy producentem obecnej generacji Astry w wersji hatchback, którą ostatnio wyposażyliśmy w nowoczesne silniki cechujące się niskim spalaniem. Co więcej, budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co pozwala na myśleć o przyszłości z optymizmem – powiedział dyrektor Korpak.

źródło: Opel

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content