play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

  • cover play_arrow

    Nowy Ład. Problemy z realizacją inwestycji Andrzej Zazgórnik

Polska

PGG podnosi ceny węgla

today16 sierpnia 2022

Background

Polska Grupa Górnicza wprowadza od dziś zmiany w obowiązującym dotąd cenniku swoich poszczególnych produktów. Powodem ma być znaczący wzrost produkcji i potrzeba przeprowadzenia inwestycji.

Polska Grupa Górnicza, jak czytamy w oficjalnym komunikacie spółki, ujednolica od dziś ceny sprzedaży różnych rodzajów węgla opałowego. Dotąd w poszczególnych punktach cennik był zróżnicowany, a teraz – po zmianach – ustalona jest jedna kwota – około 1200 złotych za tonę.

Ceny węgla idą do góry

Do tej pory te same sortymenty węgla opałowego miały w poszczególnych kopalniach różne ceny. Po zmianie, średnia cena węgla opałowego w PGG S.A. wyniesie około 1,2 tys. zł za tonę (w porównaniu do około tysiąca złotych dotychczas). Nadal ceny węgla z kopalń Polskiej Grupy Górniczej S.A., jak przekonuje Tomasz Głogowski – rzecznik Polskiej Grupy Górniczej będą jednymi z najniższych na rynku.

Zmiana cen węgla dla odbiorców indywidualnych wymuszona została, jak argumentuje PGG, drastycznym wzrostem kosztów produkcji od początku 2022 r. Na rynku skokowo podrożała m.in. stal niezbędna w kopalniach do zbrojenia wyrobisk (spółka zapłaci za nią aż o 78 proc. więcej niż przed rokiem). Chodzi także o podwyżki cen energii elektrycznej i paliwa, a także usług dla zakładów górniczych. Według prognoz techniczno-ekonomicznych w PGG S.A. wydatki będą w tym roku aż o 2,4 mld zł większe niż rok wcześniej. Spółka poniesie też istotnie zwiększone wydatki na działania inwestycyjne. Nakłady finansowe w tym zakresie, przekonuje spółka, są konieczne do zwiększania produkcji i sprzedaży węgla opałowego dla sektora komunalno-bytowego. PGG S.A. wyda na inwestycje o ponad 1,12 mld zł więcej niż rok wcześniej.

Wciąż zachęcają do odwiedzania sklepu internetowego

Głównym kanałem sprzedaży węgla opałowego dla gospodarstw domowych pozostaje sklep internetowy PGG S.A., z którego skorzystało dotąd ponad 170 tys. klientów, którzy kupili tą drogą blisko 700 tys. ton węgla.

Autor: Andrzej Zazgórnik


0%
Skip to content