play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Remonty w Zabrzu. Podpisano kontrakt na przebudowę linii tramwajowej w Biskupicach

today15 maja 2020

Background

Jedenaście miesięcy potrwa przebudowa torowiska tramwajowego na popularnej linii numer 5 we zabrzańskich Biskupicach. Przewoźnik podpisał umowę z wykonawcą. Można ruszać do pracy . Zadanie obejmuje fragment od ulicy Zamkowej do pętli Biskupice.

W ramach realizowanego przez Tramwaje Śląskie SA projektu inwestycyjnego przewidziano modernizację siedmiu odcinków torowisk na terenie Zabrza. Aż cztery z  nich obejmują torowiska, po których kursuje linia nr  5, łącząc Zabrze z  Bytomiem. Jedno spośród tych zadań – przy granicy z  Bytomiem – jest zakończone, drugie – w  śródmieściu – dobiega końca, a  trzecie – w  Biskupicach – rozpocznie się niebawem. Przetarg wyłonił generalnego wykonawcę prac, którym została krakowska spółka KZN Rail . W  czwartek, przy pomocy łącz internetowych, strony podpisały umowę.

Mówi Andrzej Zowada, Tramwaje Śląskie SA.

  • cover play_arrow

    Remonty w Zabrzu. Podpisano kontrakt na przebudowę linii tramwajowej w Biskupicach Adam Grabałowski

Zadanie pn.  „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w  ciągu ul.  Bytomskiej w  Zabrzu, od ul.  Zamkowej do ul.  Szyb Franciszek wraz z  pętlą Biskupice oraz z  rozjazdami” obejmuje modernizację 1 km dwutorowej linii wydzielonej z  jezdni oraz pętli Biskupice – w  sumie 2 300 m toru pojedynczego.

– (…) to niejako kontynuacja modernizacji torowiska wzdłuż ul.  Bytomskiej, przeprowadzonej w  poprzedniej perspektywie unijnej, mówi Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich. – Zmodernizowany wówczas fragment kończy się na przystanku Zabrze Zamkowa, przy stadionie Gwarka. Teraz pora na kontynuację. Linia nr  5 zyska kolejny fragment nowoczesnego torowiska, a  prace wykona firma, która w  Zabrzu jest już nieco zadomowiona, dodaje.

(…) przebudowie ulegnie infrastruktura torowa oraz sieć trakcyjna z  systemem sterowania i  ogrzewania zwrotnic wraz z  zabezpieczeniem istniejących instalacji elektroenergetycznych. Aby zminimalizować ograniczenia w  komunikacji tramwajowej, na czas prowadzonych robót uruchomimy rozjazd technologiczny, tzw. rozjazd nakładkowy, w  pobliżu skrzyżowania ul.  Bytomskiej z  ul.  Zamkową. Umożliwi on utrzymanie ruchu tramwajowego od strony Zabrza w  trakcie trwania inwestycji, mówi Grzegorz Leszczyński, prezes KZN  Rail  Sp.  z  o.o.

Od strony Bytomia, tramwaje będą dojeżdżać do pętli Biskupice, która przebudowana zostanie w  ostatnim etapie prac, gdy ruch tramwajowy będzie mógł być prowadzony już po nowym torowisku. Modernizacja obejmie również perony przystanków: Biskupice Zamkowa, Biskupice Ziemska i  Biskupice pętla.

„Przebudowa infrastruktury tramwajowej w  ciągu ul.  Bytomskiej w  Zabrzu, od ul.  Zamkowej do ul.  Szyb Franciszek wraz z  Pętlą Biskupice oraz z  rozjazdami” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i  rozwoju infrastruktury tramwajowej w  Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z  zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Wartość prac określona w  umowie to niespełna 14,5  mln  zł netto.

źródło: Tramwaje Śląskie

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content