play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Sprawniejszy przewóz towarów w aglomeracji. Ruszyły prace na linii

today19 czerwca 2020

Background

Przewóz towarów pociągami w województwie śląskim ma być sprawniejszy. Na kolejnych liniach – z Bytomia do Zabrza Biskupic i Maciejowa Północnego oraz z Mysłowic Brzezinki w stronę Dąbrowy Górniczej Ząbkowice – wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Wartość inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, która ubiega się o współfinansowanie ze środków unijnych, to ponad 250 mln zł.

Efektem prac będzie sprawniejszy przewóz towarów koleją w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość, tzn. pojedzie więcej składów.

Po zakończeniu okresu projektowego, wykonawca rozpoczął roboty na szlaku Bytom-Bytom Bobrek-Zabrze Biskupice. W pierwszym etapie prowadzony jest demontaż sieci na jednym z dwóch torów. Do wymiany jest 41 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy. Zaplanowano odnowienie 35 obiektów inżynieryjnych, to m.in. wiadukty w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej, Wolności oraz w Sosnowcu przy ul. Skwerowej. Na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym wyremontowane będą nastawnie. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, m.in. na przejeździe w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Dzięki zastosowaniu torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczone będzie oddziaływanie kolei na otoczenie. Prace torowe przewidziano również na stacji Bytom Bobrek.

PKP PLK w styczniu 2019 r. podpisały z firmą PORR SA umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii na odcinku Bytom-Zabrze Biskupice, na odcinku Zabrze Biskupice- Maciejów Północny oraz na odcinku posterunek Dorota (Sosnowiec) – Mysłowice Brzezinka. Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w połowie 2022 r.

źródło: PKP PLK

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content