play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Sprawy w ZUS bez kolejek

today17 lutego 2021

Background

Nie trzeba przychodzić do ZUS, by załatwić swoje sprawy. W zdecydowanej większości można to zrobić przez internet poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Dla tych klientów, którzy cenią sobie bezpośrednią rozmowę z pracownikiem, instytucja uruchomiła wideorozmowy. Na wizytę w ZUS można umówić się także przez telefon, wskazując placówkę i konkretny datę oraz godzinę spotkania z ekspertem.

Ze względu na bezpieczeństwo, zarówno klientów, jak i pracowników, osoby odwiedzające ZUS są wpuszczane do wewnątrz budynku w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba. Natomiast osoby towarzyszące, za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem, nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

– Zwracamy się z prośbą do klientów, aby odwiedzali nasze placówki tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Przy większej liczbie osób o danej godzinie, może dojść do sytuacji, że ktoś będzie musiał poczekać na zewnątrz. Dlatego jeszcze raz apeluję do naszych klientów, że jeśli są sytuacje, w których mogą załatwić swoją sprawę przez internet, czy poprzez wideorozmowę, to zachęcam do skorzystania z takiej usługi, podkreśla Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS.

Dla tych osób, które chciałyby na miejscu, w placówce, porozmawiać z ekspertem, ZUS umożliwił umówienie spotkania na konkretny dzień i godzinę. Wizytę w ZUS można zaplanować poprzez profil na PUE ZUS.

– Mając świadomość, że jest grono klientów, którzy takiego konta nie mają, a zależy im na osobistym kontakcie z pracownikiem ZUS, uruchomiliśmy dla nich usługę umawiania się na wizytę w ZUS telefonicznie. Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też podać placówkę, w której ma się odbyć spotkanie, sprawę jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty, wyjaśnia B.Kopczyńska.

Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.

– Te wszystkie rozwiązania mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu naszych klientów. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej, gdy powinniśmy unikać większych skupisk ludzi, dodaje rzeczniczka.

Więcej informacji nt. umawiania wizyt i numerów telefonów do placówek można znaleźć pod adresem https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/zarezerwuj-wizyte

We wszystkich placówkach ZUS są też skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikami ubezpieczalni.

źródło/foto: ZUS

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content