play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Wiadomości

Tramwaje wracają na trasę do Huty Katowice. Początek końca inwestycji w Dąbrowie Górniczej

today14 lutego 2020

Background

Minął dokładnie rok od rozpoczęcia prac modernizacyjnych torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Dobiega końca kolejny etap tej inwestycji, dzięki czemu od poniedziałku (17 lutego) tramwaje znów będą dojeżdżać do pętli przy Hucie Katowice.
Od 16 tygodni tramwaje nie dojeżdżają do Huty Katowice, lecz kończą bieg przy pętli w Gołonogu. Dalej kursuje autobus zastępczy.

Wstrzymanie ruchu i sprzyjające warunki atmosferyczne w okresie jesienno-zimowym pozwoliły na realizację robót w założonym dla tego etapu czasie. Od poniedziałku, tramwaje linii nr 21 i 22 będą dojeżdżać do huty. Przywrócenie ruchu nie oznacza, że całe zadanie zostało zrealizowane. Do modernizacji pozostał jeszcze środkowy fragment odcinka wzdłuż ul. Kasprzaka – od ul. Storczyków do wiaduktu drogi S1 wraz z pętlą Gołonóg.

Na wskazanym odcinku tramwaje będą kursować w systemie mijankowym, wykorzystując rozjazdy technologiczne, które będą montowane w najbliższy weekend. Z tego powodu od godz. 7:00 w sobotę (15 lutego) do godz. 4:00 w poniedziałek (17 lutego 2020 r.) nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:
– tramwaje linii nr 21 będą kursować w relacji: Sosnowiec Milowice pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy,
– tramwaje linii nr 22 będą kursować w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy,
– uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-22, kursująca w relacji: Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Tworzeń Huta Katowice.

Inwestycja za ponad 51 mln zł netto to zadanie pn. „Przebudowa torowiska tramwajowego wydzielonego w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze”, które jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap I”. Pojekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

źródło/foto: Tramwaje Śląskie

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content