play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Polska

Transformacja cyfrowa ZTM nabrała rekordowego tempa

today11 marca 2021

Background

Transformacja cyfrowa Zarządu Transportu Metropolitalnego nabrała rekordowego tempa. Dowodem tego jest m.in. oddanie do użytku pasażerom ok. 60 elektronicznych tablic informacyjnych i zamontowanie kolejnych 30 takich urządzeń.

Prawie 90 nowych tablic informacyjnych w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej 

Zarząd Transportu Metropolitalnego właśnie zintegrował z systemem elektronicznych tablic informacyjnych kolejnych 59 urządzeń. Dzięki każdemu z nich pasażerowie mogą dowiedzieć się, za ile minut przyjedzie dany autobus, tramwaj lub trolejbus. Tym samym podróżnym służy już w sumie 309 takich urządzeń w 22 gminach. Kolejnych 30 tablic zostało już zainstalowanych, obecnie trwają ich odbiory techniczne. Specjaliści z ZTM i GZM sprawdzają m.in. dokumentację techniczną oraz właściwe działanie tablic. – Rozwój Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej to bardzo ważny punkt naszej działalności. Chcemy w jak największym stopniu ułatwiać przemieszczanie się komunikacją publiczną. Docelowo uruchomimy ponad 550 elektronicznych tablic – mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Nowe urządzenia działają już m.in. w Będzinie, Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Rudzie Śląskiej, Siemianowicach Śląskich, Zabrzu, Sosnowcu i Katowicach. – Oddajemy do użytku nowoczesne rozwiązanie. Tym samym komunikacja miejska staje się jeszcze bardziej przyjazna. W porównaniu do poprzednich wersji, nowe urządzenia mają dodatkowe udogodnienia. Chodzi m.in. o wyświetlanie informacji po obu stronach oraz ich zmieniony kształt, dzięki czemu treści są lepiej czytelne. Ponadto na każdej tablicy znajduje się kamera, która dba o bezpieczeństwo i przeciwdziała aktom wandalizmu – dodaje Gutowska.

Portal Klienta, aplikacja mobilna, automaty biletowe i Punkty Obsługi Pasażera zastąpią Punkty Obsługi Klienta

– Idziemy z duchem czasu. Sprawy załatwiane w POK, pasażerowie będą mogli załatwić zdalnie. Tak jest szybciej, wygodniej i bezpieczniej, szczególnie w dzisiejszych czasach. Podróżni, którzy preferują bardziej tradycyjne rozwiązania, nadal będą mogli wszystko załatwić w 10 Punktach Obsługi Pasażera – wskazuje Andrzej Stangret, zastępca dyrektora ds. handlowych w Zarządzie Transportu Metropolitalnego. – Do tej zmiany przygotowywaliśmy się kilka miesięcy. W ubiegłym roku m.in. wprowadziliśmy możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu. Ponadto zwiększyliśmy zakres uprawnień Punktów Obsługi Pasażera oraz wydłużyliśmy ich godziny otwarcia. Warto wspomnieć o aplikacji „Mobilny ŚKUP”, którą w ubiegłym roku udostępniliśmy, a z początkiem tego roku rozszerzyliśmy jej funkcjonalność – dodaje Stangret.

22 marca zadania Punktów Obsługi Klienta całkowicie przejmą internetowy Portal Klienta, aplikacja mobilna oraz automaty biletowe i Punkty Obsługi Pasażera.

Automaty solarne z nową funkcjonalnością. Będzie również 48 nowych biletomatów 

Cyfryzacja obejmuje nie tylko opisywane tablice SDIP i punkty obsługi, ale również kanały sprzedaży. Nową funkcjonalność zyskały solarne automaty biletowe. Od końca lutego w urządzeniach tych można płacić kartą. To pilotażowy program, dzięki któremu uruchomiono 10 takich punktów sprzedaży. Urządzenia te zostały zainstalowane w gminach, gdzie do tej pory nie funkcjonowały żadne biletomaty. Przypomnijmy jednocześnie, że Zarząd Transportu Metropolitalnego równolegle prowadzi postępowanie przetargowe na zakup 48 stacjonarnych biletomatów.

Źródło: Zarząd Transportu Metropolitalnego

Autor: Mateusz Terech


0%
Skip to content