play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Tu start, tam finał. Roboty „tramwajowe” w Zabrzu

today16 maja 2020

Background

Zbliża się finał modernizacji torowisk tramwajowych w  centrum Zabrza. W ten weekend (16-17 maja), likwidowany jest rozjazd technologiczny. Od poniedziałku tramwaje będą kursować między Zaborzem a  Biskupicami po nowym torowisku. Tymczasowo jednak będzie to linia nr  29, a  nie popularna „piątka”. Rozpoczynające się prace w  Biskupicach, spowodują bowiem, że ta linia od Bytomia dojedzie tylko do pętli Biskupice.

W połowie marca przywrócony został ruch tramwajów linii nr  3 do Mikulczyc, ale na trasie linii nr  5 wciąż była przeszkoda, uniemożliwiająca wznowienie przewozów. – Problemem była studnia teletechniczna pod jednym z  torów w  rejonie skrzyżowania Bytomska/Stalmacha (…). Po długich miesiącach uzgodnień i prac projektowych i  przełączeniowych ostatecznie studnia została zamknięta, i  wykonawca ułożył brakujący do wznowienia ruchu fragment toru, mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie  SA. Bardzo podobny problem wstrzymał prace przy budowie nowego łuku torowego łączącego torowisko w  ul.  Powstańców Śląskich i  ul.  Wolności. Tu prace trwają, choć też dobiegają końca.

Do zakończenia wszystkich robót jeszcze nieco brakuje, ale układ torowy niezbędny do ruchu linii nr  5 jest gotowy do eksploatacji. Aby tak się stało, konieczne jest rozebranie rozjazdu technologicznego przed skrzyżowaniem Bytomska/Stalmacha, a  do tego niezbędne jest czasowe wstrzymanie ruchu. – Ze względu na ruszające wkrótce prace modernizacyjne w  Biskupicach, postanowiono, że przy jednym wyłączeniu ruchu zlikwidowany zostanie niepotrzebny rozjazd , ale zamontowany zostanie z kolei rozjazd na krańcu następnego odcinka. Pasażerowie mogą już przyzwyczajać się do nowej organizacji ruchu, mówi rzecznik Tramwajów Śląskich.

– W  innym przypadku teraz wznowilibyśmy ruch „piątki” na całej jej trasie, a  za jakieś dwa tygodnie znów wprowadzali ograniczenia, co powodowałoby dodatkowy chaos , wyjaśnia A.Zowada.

W  związku z  tym od 4:00 w  sobotę (16.05) do 3:00 w  poniedziałek (18.05):
– tramwaje linii 5 kursują wg specjalnych rozkładów jazdy na skróconej trasie: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla;
– uruchomiona  jest autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-5, na odcinku: Zabrze Stalmacha – Zabrze Biskupice pętla, zgodnie z  tramwajowymi rozkładami jazdy.

  • cover play_arrow

    Tu start, tam finał. Roboty „tramwajowe” w Zabrzu Adam Grabałowski

Od pierwszych kursów w  poniedziałek (18.05) do odwołania, po zabrzańskiej stronie, linię nr  5 zastąpi linia 29. Na połączeniu Bytomia i  Zabrza:
– dwukierunkowe tramwaje 29 będą kursować w  relacji: Zabrze Zaborze pętla – Zabrze Biskupice Zamkowa;
– tramwaje linii 5 będą kursować w  relacji: Bytom pl.  Sikorskiego- Zabrze Biskupice pętla;
– tramwaje linii 30 będą kursować wg  zmienionego rozkładu jazdy na stałej trasie: Bytom pl.  Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla;
– autobusowa komunikacja zastępcza T-5 na trasie: Zabrze Biskupice pętla – Zabrze Goethego.

Prace przy realizacji zadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w  Zabrzu, wzdłuż ul.  Powstańców Śląskich i  ul.  Religi od ul.  Wolności do skrzyżowania z  ul.  Stalmacha wraz z  odgałęzieniami” mają zostać ukończone najpóźniej do końca czerwca 2020  r.

źródło: Tramwaje Śląskie SA

Autor: Adam Grabałowski


0%
Skip to content