play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Ulica Miarki w Bytomiu cała w żółtych pasach. Dlaczego ?

today16 września 2021

Background

Zakończyło się wdrażanie tymczasowej zmiany organizacji ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Miejski Zarząd Dróg i Mostów usunął część znaków drogowych i zamontował nowe znaki pionowe. Wzdłuż całej ul. Miarki pojawiło się żółte oznakowanie poziome. Nowa organizacja ruchu to testy, które potrwają 1,5 miesiąca. W tym czasie badane będą prędkości, natężenia ruchu oraz parkowanie.

Prototypowanie ul. Miarki ma na celu odnalezienie rozwiązania problemów w funkcjonowaniu ulicy, które powodują zagrożenie bezpieczeństwa pieszych i generują uciążliwy dla mieszkańców hałas.

Infrastruktura, która nie zachęca do przekraczania prędkości

W ramach tymczasowej organizacji ruchu na ul. Miarki zostało wprowadzone esowanie jezdni, czyli odgięcie toru jazdy dla samochodów. Jezdnia ul. Miarki jest teraz też zawężona – z dwóch pasów do jednego na odcinku od gmachu poczty do budynku numer 54.  Pozostawiono tam odcinek dwupasmowy na początku (od skrzyżowania z pl. Wolskiego i ul. Jagiellońską do gmachu poczty) i na końcu (od budynku nr 54 do rozplotu jezdni w kierunkach na Kraków i na Katowice), a także pasy dodatkowe do skrętu w lewo.

Wzdłuż prawie całej ul. Miarki została ciągnie się ścieżka rowerowa. Biegnie ona północną częścią jezdni z wyjątkiem krótkiego fragmentu w sąsiedztwie skrzyżowania z ul. Matejki, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy na chodniku.

Dział Techniczny MZDiM wykona remont chodnika od ul. Matejki do zjazdu na drogę rowerową. Co warto zaznaczyć, zjazd z chodnika ma mieć obniżony krawężnik, tak żeby rowerzyści mogli poruszać się w kierunku pl. Wolskiego

Badania ul. Miarki na początku października

Zmieniona organizacja ruchu ma za zadanie wyeliminowanie zachowań niezgodnych z przepisami ustawy o ruchu drogowym.

Testowanie tymczasowej organizacji ruchu potrwa 1,5 miesiąca. Dzięki wprowadzeniu tymczasowego rozwiązania każdy użytkownik ul. Miarki będzie mógł przekonać się, jakie są konsekwencje zaproponowanych rozwiązań, będzie mógł wyrobić sobie zdanie na temat tych rozwiązań na podstawie własnego doświadczenia oraz wypowiedzieć się, jak ocenia te rozwiązania.

Refleksje użytkowników zespół Metropolitalnej Szkoły Prototypowania będzie zestawiać z badaniami obserwacyjnymi ruchu dotyczącymi prędkości poruszania się, struktury rodzajowej ruchu oraz parkowania. Badania potrwają w okresie od 4 do 7 października.

Projekt zmian organizacji ruchu ul. Miarki w Bytomiu opracował zespół Metropolitalnej Szkoły Prototypowania prowadzonej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Gmina Bytom otrzymała z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dofinansowanie w kwocie 70 tys. zł na realizację projektu, który jest największym tego typy w naszym kraju, prowadzonym na najdłuższym odcinku drogi, będącej częścią DK 94.

źródło: UM Bytom 

Autor: Marta Mosiołek


0%
Skip to content