Radio Piekary Radio Piekary
Nowy Ład. Problemy z realizacją inwestycji Andrzej Zazgórnik
W ramach konsultacji społecznych przeprowadzone zostanie badanie ankietowe – kwestionariusz można wypełnić w formie elektronicznej i papierowej. Odpowiedzi na 12 pytań zajmują zaledwie kilka minut, a pytania dotyczą m.in. wpływu reklam na wizerunek miasta i odbiór krajobrazu, konieczności regulacji prawnej reklam i elementów małej architektury czy wyglądu ogródków gastronomicznych.
Ankiety w formie elektronicznej znajdują się na stronie internetowej miasta, a w formie papierowej – w Punkcie Informacyjnym UM (ul. Parkowa 2, parter), sekretariacie Wydziału Architektury UM (ul. Parkowa 2, pokój 304) oraz w Biurze Promocji Bytomia (Rynek 7). Można wypełniać je od 10 lutego do 1 marca.
Wypełnienie kwestionariuszy ankiet to niejedyny sposób, w jaki będą mogli wypowiedzieć się mieszkańcy na temat przestrzeni. 17 lutego o godz. 11 i 24 lutego o godz. 15.30 zaprosimy bytomian do wzięcia udziału w spacerach badawczych – mówi Bartłomiej Malczyk, naczelnik Wydziału Architektury. Chcemy spytać mieszkańców, co im się w danym miejscu nie podoba, jakich zmian oczekują. Spacery będą przebiegały ulicami, przy których znajdują się zabytkowe kamienice. Ruszamy z Biura Promocji Bytomia (Rynek 7) w kierunku Dworcowej i Placu Wolskiego a także wzdłuż ul. Wrocławskiej do Parku Kachla.
Badanie ankietowe i spacery badawcze to kolejny element prac nad uchwałą w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych oraz ogrodzeń. Tzw. uchwała reklamowa ma wprowadzić ład przestrzenny w mieście, a przedsiębiorcom pomóc w dotarciu czytelną z informacją do klientów. Wnioski z konsultacji społecznych zostaną ujęte w specjalnym raporcie. Na jego podstawie powstaną poszczególne zapisy w uchwale reklamowej.
Przypomnijmy, dzięki ustawie krajobrazowej, która weszła w życie we wrześniu 2015 r., ład przestrzenny porządkują miasta w całej Polsce. Wprowadziła ona szereg nowych rozwiązań, mających na celu ochronę krajobrazu. Przede wszystkim dała jednak możliwość ustalania przez samorządy zasad i warunków sytuowania szyldów, tablic i urządzeń reklamowych, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów, z jakich nośniki reklamowe mogą być wykonane. Ustawa uprawnia samorządy także do wprowadzenia i egzekwowania kar za niestosowanie się do przepisów.
Porządkowanie przestrzeni to konieczność. Banery reklamowe wiszące na ogrodzeniach czy agresywne, święcące neony nie tylko zaburzają ład i porządek. W wielu miejscach reklamy stwarzają zagrożenie, bo zasłaniają na przykład znaki drogowe.
Foto i źródło: UM Bytom
Autor: Marcin Hirnyk
porządkowanie przestrzeni miejskiej reklamy bytom urząd miejski bytom
RADIO PIEKARY 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |