play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

W załatwieniu sprawy pomogą paczkomaty. Urząd Miasta w Dąbrowie Górniczej uruchomił Centrum Obsługi Klienta

today16 lipca 2020

Background

Dzięki zmianom w organizacji obsługa w urzędzie ma być prostsza i szybsza. Wzorem punktów komercyjnych pomoże nam asystent klienta. A rejestrację samochodu załatwimy przez paczkomat.

Asystent Klienta

Przy wejściu powita nas Asystent Klienta. Dopyta o rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić. Pomoże w pobraniu biletu do systemu kolejkowego, dalej pokieruje do odpowiedniego stanowiska obsługi, odpowie też na podstawowe pytania, dotyczące sposobu załatwienia sprawy.

Zmiany organizacji holu głównego

Większość wydziałów merytorycznych ma swoje stanowisko na ladzie, gdzie przyjmowani są klienci (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa związanych z nadal trwającym stanem epidemii). Pojawiło się też czytelne i bardziej zrozumiałe oznakowanie oraz nazewnictwo poszczególnych punktów. Tematycznie dobrane nazwy wprost podpowiadają, gdzie podejść z konkretną sprawą. Jeśli pojawiają się wątpliwości – szybko rozwiewa je Asystent Klienta. Każdy pracownik obsługi bezpośredniej ma identyfikator z imieniem i nazwiskiem, co pomaga skrócić dystans w trakcie obsługi.

Urząd przyjazny rodzicom, seniorom i przedsiębiorcom

Wkrótce gotowy będzie pokój dla matki z dzieckiem oraz kącik zabaw. Dla klientów, których sprawa wymaga dłuższego spotkania z urzędnikiem i spokojnej rozmowy, w przygotowaniu jest punkt, w którym będzie można pochylić się nad dokumentami, wnioskami czy mapami, by ustalić niezbędne kwestie.

Dowód rejestracyjny odbierzemy w paczkomacie

W pobliżu Urzędu Miejskiego w III kwartale zostanie uruchomiony paczkomat, który będzie służył do obsługi wniosków i dokumentów 24h. Będzie to jeden z pierwszych tego typu paczkomatów w Polsce. Na początku będzie można załatwić sprawy z Wydziału Spraw Obywatelskich dotyczące rejestracji pojazdów. Wymagane dokumenty będzie można złożyć w dowolnym paczkomacie In Postu, a gotowy dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne będą do odbioru zgodnie z oczekiwaniem klienta. Dodatkowo jeden boks urzędowego paczkomatu będzie pełnił funkcję całodobowej skrzynki podawczej, w której będzie można w dowolnym momencie zostawić dokumenty, które nie wymagają potwierdzenia odbioru.

„To nowa usługa dla urzędów miast i gmin, która pozwala mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy paczkomatu. To nasza odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw” – wyjaśnia Beata Pisarczyk.

Kolejnym etapem usprawnienia obsługi klienta Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej będzie stworzenie urzędowej infolinii.

Źródło: Urząd Miasta w Dąbrowie Górniczej

Autor: Marta Mosiołek


0%
Skip to content