play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

Zabrze: Jak funkcjonuje Urząd Miasta?

today26 października 2020

Background

Zabrze: Jak funkcjonuje Urząd Miasta? Zabrzański Urząd Miejski w większości przyjmuje tylko wcześniej umówionych petentów. To efekt wzmożonych obostrzeń pandemicznych, które obowiązują w całym kraju. Wcześniejszego zarezerwowania spotkania z urzędnikiem NIE wymaga zaledwie kilka wydziałów: Sala Obsługi Klientów, Wydział Ekologii i Wydział Podatków i Opłat Lokalnych. W Urzędzie funkcjonuje specjalna infolinia dotycząca pracy UM w stanie epidemii – a pisma można składać do skrzynki podawczej w Punkcie Obsługi Klienta przy Powstańców Śląskich 5-7. W tym miejscu także można uzyskać potwierdzenie złożenia dokumentu.

Jak funkcjonuje Urząd Miasta? Nie wymagają wcześniejszego umówienia wizyty (ale z zachowaniem ścisłego reżimu sanitarnego oraz limitów osób mogących przebywać przy jednym stanowisku obsługi) w:

  1. Sali Obsługi Klientów – sprawy z zakresu rejestracji pojazdów i praw jazdy (Wydział Komunikacji)  oraz ewidencji ludności i dowodów osobistych (Wydział Spraw Obywatelskich), potwierdzanie profilu zaufanego;
  2. Kasach Urzędu;
  3. Wydziale Ekologii;
  4. Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych;
  5. oraz ustalone w kontakcie telefonicznym przez pracownika Punktu Obsługi Klienta z właściwym Urzędnikiem inne sprawy niecierpiące zwłoki.
  1. Cały czas funkcjonuje specjalna infolinia dotycząca funkcjonowania UM w stanie epidemii (32 37 33 499, 32 37 33 588 oraz 32 37 33 300)
  2. Pisma można składać do skrzynki podawczej w Punkcie Obsługi Klienta przy Powstańców Śląskich 5-7. Można w tym miejscu uzyskać potwierdzenie złożenia dokumentu.
  3. Pozostałe sprawy załatwiane są w głównej mierze w sposób elektroniczny, telefoniczny lub korespondencyjny.
  4. We wszystkich pozostałych sprawach wymagających osobistej wizyty w Urzędzie , w szczególności w sprawach z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej, ochrony środowiska, korzystania z wód w zakresie zgody wodnoprawnej, świadczenia usług komunalnych, Karty Dużej Rodziny oraz obsługi wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej należy telefonicznie umówić wizytę na konkretny dzień i godzinę (najczęściej  osoba zostanie przyjęta tego samego dnia lub następnego).
  5. Urząd czynny jest w poniedziałki 7.30-17.00, a wtorki-piątki 7.30-15.30.

Autor: Anna Jurzyca


0%
Skip to content