play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
chevron_left
volume_up
chevron_left
  • cover play_arrow

    Radio Piekary Radio Piekary

Śląsk

ZTM: Bilet na autobus w zamian bonu na paliwo

today21 września 2020

Background

Zachęcają duże firmy do komunikacji publicznej. Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM) będzie wśród pracowników dużych zakładów i spółek lansować przejazdy tramwajami i autobusami.

Zamiast karty paliwowej – bilet miesięczny. Zarząd Transportu Metropolitalnego w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu zachęca firmy z Aglomeracji do zmiany sposobu dojazdu pracowników. Proponuje zniżki i wspólne zakupy.

Bilet miesięczny jest cool?

Zakup biletów miesięcznych dla pracowników to realne zniżki, przy tym może zastąpić inne benefity. – Może zastąpić na przykład dopłaty do miejsc parkingowych czy na przykład do ryczałtu za paliwo. Jest to też element wyróżniający się, wpisujący się w promocję wartości które są podzielane przez nowoczesne, duże firmy – zaznacza zastępca dyrektora ZTM do spraw handlowych, Andrzej Stangret.

Pierwszym partnerem, który razem z ZTM będzie propagował komunikację miejską jest firma TDJ. W ramach promocji projektu w biurowcu .KTW uruchomiono stoisko informacyjne ZTM.

Komunikacja miejska troską o lepsze jutro

Troska o środowisko, dbanie o wspólną przestrzeń oraz wspieranie zrównoważonego transportu to elementy działania biznesów odpowiedzialnych społecznie. Do centrów miast codziennie przyjeżdżają tysiące pracowników – suma ich indywidualnych wyborów wpływa na funkcjonowanie miast i życie nas wszystkich. ZTM, działając w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu, postanowił nawiązać współpracę bezpośrednio z przedsiębiorcami działającymi na terenie Metropolii i stworzył specjalną ofertę, która ma na celu zachęcenie jak największej liczby mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Nie jest przypadkiem, że propozycja metropolitalnego organizatora transportu pojawiła się właśnie teraz. Trwa Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu – kampania zainicjowana przez Komisję Europejską, która zachęca do ekologicznych środków podróżowania. ETZT stał się doskonałą okazją do ogłoszenia startu nowej inicjatywy ZTM.

Dodatkowa obsługa

Firmy, które przystąpią do programu mogą zyskać dedykowaną obsługę, a nawet zniżki na zakup biletów. Dodatkowo podróż komunikacją publiczną pozwala ograniczyć koszty dojazdu do pracy, a także może przyczynić się do ograniczenia korków na głównych ulicach miast w godzinach szczytu. Jeden autobus może bowiem przewieźć tyle osób, ile znajduje się nawet w kilkudziesięciu samochodach osobowych. Zmniejszą się korki, skróci się czas dojazdu do pracy, a wszyscy ci, którzy wybiorą przejazd autobusem lub tramwajem, nie będą musieli tracić dodatkowych minut na znalezienie miejsca parkingowego.

Eko popularne

Dbanie o ekologię poprzez wybieranie alternatywnych środków transportu, tj. roweru czy właśnie komunikacji miejskiej, z roku na rok jest coraz popularniejsze. Taki trend jest widoczny w wielu, także polskich miastach, gdzie świadomość mieszkańców systematycznie wzrasta. Projekt ZTM wpisuje się w niego, a współpraca z firmą TDJ rozpoczyna szeroko zakrojone działania promujące transport publiczny wśród osób pracujących m.in. w dużych korporacjach. Każda kolejna firma, która będzie dołączać do programu, dołoży cegiełkę w budowaniu nowoczesnego, przyjaznego i przede wszystkim zrównoważonego transportu na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Autor: Adam Złotorowicz


0%
Skip to content