Bytom: Zgłoś pustostan przez formularz online

Autor: w dniu 2025-02-07

Bytomskie Mieszkania wprowadziły nowy sposób zgłaszania pustostanów – internetowy formularz, który ułatwia mieszkańcom miasta wskazanie niezamieszkałych lokali. 

Bytomskie Mieszkania wprowadziły nowy sposób zgłaszania pustostanów. Nie trzeba już kontaktować się administracją lub działem lokali mieszkalnych Bytomskich Mieszkań. Wystarczy wypełnić formularz online. Nowa opcja ma ułatwić i przyspieszyć proces zgłaszania niezamieszkałych budynków.

"By przyspieszyć proces odzyskiwania porzuconych czy niezamieszkanych lokali i przeznaczeniu ich do ponownego wynajmu, uruchomiliśmy internetowy formularz, za pomocą którego mieszkańcy mogą poinformować nas o pustostanach. Wystarczy podać adres i informację, od jak dawna mieszkanie jest puste. Dalszą weryfikacją zajmą się pracownicy działu lokalowego" – tłumaczy Barbara Rak, dyrektorka Bytomskich Mieszkań.

Jak zgłosić pustostan?

Wypełniając internetowy formularz, należy podać adres potencjalnego pustostanu (ulicę, numer budynku, numer lokalu), poinformować, czy lokal jest niezamieszkały lub sporadycznie zamieszkały czy całkowicie porzucony, a także jak długo jest niezamieszkały. Dodatkowo jeśli nie znamy dokładnego adresu pustostanu, można dołączyć zdjęcia budynku oraz zaznaczyć okna lokalu, który w naszej ocenie jest niezamieszkały lub porzucony.

Zgodnie z ustawą, jeśli lokal jest niezamieszkały przez ponad 12 miesięcy, gmina może podjąć działania w celu jego odzyskania. Formularz online ma pomóc w szybszym wykrywaniu takich przypadków i przyczynić się do efektywniejszego zarządzania mieszkaniami komunalnymi.

Formularz: https://www.bm.bytom.pl/zglos-pustostan/.

Oprac. Kamila Pawełczyk

Fot. zdjęcie ilustracyjne Freepik