Teraz gramy:

Title

Artist
Background

Transport GZM. Usunięto awarię, ale migracja danych trwa

Autor: w dniu 2023-10-02

Transport GZM poinformował o usunięciu awarii, która pojawiła się w systemie wczoraj wieczorem. Informuje o krokach, które należy podjąć, by dokonać właściwej migracji danych. 
Awaria modułu AOZ systemu centralnego, powodująca niestabilną pracę systemu i utrudnienia w zakupie biletów, została – jak czytamy w mediah społecznościowych – usunięta. Przewoźnik obsługujący miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii poinformował w godzinach popołudniowych, że można już korzystać z podróży Start/Stop i korzystać z biletów pakietowych zakupionych w nowym systemie.
Ci użytkownicy, którzy korzystają z telefonów działających w oparciu o system Android powinny, w przypadku uporczywie pojawiającego się komunikatu "błąd pobrania danych", przeinstalować aplikację i upewnić się, że jej wersja jest tą najnowszą. Dodatkowo w mediach społecznościowych odniesiono się do zaistniałych dziś sytuacjach, związanych z awarią:
"Od rana, co zrozumiałe, do Punktów Obsługi Pasażera ustawiły się kolejki. Z naszych informacji wynika, że większość pasażerów przychodzi do nich z prośbą o zmigrowanie do nowego systemu kart ŚKUP lub biletów. Prosimy o rezygnację z wizyty w POP w tym konkretnym celu" – apeluje przewoźnik
O czym jeszcze informuje? Otóż między innymi o tym, że "migracja dla nowo zakładanych kont działa na portalu transportgzm.pl. Dla nowo zakładanych w portalu kont migrują się dane, bilety i ulgi, działa możliwość zmigrowania pieniądza elektronicznego do konta w nowym systemie lub wypłacenia go na wskazany rachunek bankowy.Dla osób, które założyły konto w Transport GZM przed 1 października – migracja karty już się dokonała, czekamy aż wykonawca zakończy migrację biletów".
Dodatkowo należy pamiętać, informuje przewoźnik, iż migracja danych ze ŚKUP nie wymaga założenia konta przez aplikację – należy skorzystać z portalu, bo aplikacja nie obsługuje tej operacji, niezależnie od awarii.

Prace trwają

W dalszym ciągu trwają, jak czytamy, prace nad dokończeniem migracji dla wcześniej założonych (przed 1 października) kont w systemie Transport GZM. Obecnie wszyscy pasażerowie, którzy założyli konta w Transport GZM przed 1 października powinni powinni widzieć kartę ŚKUP w sekcji "identyfikatory". Trwa oczekiwanie na to, aż wykonawca zakończy sukcesem proces migracji biletów. Według zapewnień Asseco powinno to stać się w ciągu 48 godzin.
"Jeżeli widzicie już w portalu kartę ŚKUP, ale nie widzicie biletów, które były na niej zapisane – spokojnie, nie denerwujcie się. Podróżujcie z kartą ŚKUP, to że nie widać biletów w portalu nie oznacza, że zniknęły z karty, są dla nas cały czas widoczne. Nie będzie z tym problemu podczas kontroli biletów" – czytamy w mediach społecznościowych.