PreZero Arena Gliwice – nowy wymiar partnerstwa tytularnego

Autor: w dniu 2023-07-06

PreZero Arena Gliwice – tak od dzisiaj brzmi pełna nazwa gliwickiego obiektu. Najmłodsza, mieszcząca kilkanaście tysięcy widzów polska arena, zyskała właśnie partnera tytularnego. To jednak coś więcej niż samo prawo do nazwy. To, jak zaznaczają osoby zaangażowane w cały proces, początek wspólnej pracy nad budową ekologicznego wymiaru funkcjonowania tak dużego obiektu w trosce o środowisko i zrównoważony rozwój.
Arenę Gliwice i firmę PreZero łączy od dzisiaj nie tylko nazwa, ale także strategiczne partnerstwo. To pierwsze tego typu, dodajmy ekologiczne, przedsięwzięcie w Polsce. Cel obu partnerów to arena w maksymalnym stopniu ekologiczna – obiekt przyjazny środowisku. Ma w tym pomóc doświadczenie PreZero, międzynarodowej firmy zajmującej się gospodarką odpadami i usługami w zakresie ochrony środowiska, w której strategii niezwykle istotne miejsce zajmuje zrównoważony rozwój.

PreZero Arena Gliwice – kolejny partner firmy

PreZero posiada już szereg partnerstw, których celem jest promowanie działań ekologicznych. Każdy z podmiotów współpracujących z PreZero podąża drogą troski o środowisko, a wielu wyznacza światowe trendy w tym obszarze.

– Bardzo się cieszę, że Arena Gliwice – teraz już PreZero Arena Gliwice – zyskuje partnera tak doświadczonego właśnie w sektorze ochrony środowiska. To ważny i perspektywiczny element prowadzenia dzisiaj działalności biznesowej, także w obszarze dużych wydarzeń. Wiele tego rodzaju rozwiązań już wprowadziliśmy, a współpraca z firmą PreZero pozwoli nam jeszcze lepiej rozwijać się w tej sferze – mówi Marcin Herra, prezes Arena Operator sp. z o.o., spółki zarządzającej obiektem.

Przedstawiciele PreZero nie ukrywają, że to partnerstwo nie jest przypadkowe, bo Arena Gliwice wyróżnia się wśród podobnych do siebie obiektów na mapie Polski.

– PreZero Arena Gliwice to jeden z najnowocześniejszych i największych obiektów w Polsce, więc jeśli prowadzić edukację i promować naszą wizję to właśnie tu i na tak dużą skalę. W naszych działaniach szukamy takich partnerów, którzy realizują te same cele i podążają w tym samym kierunku, co my, dlatego nasza współpraca to nie tylko działania wizerunkowe, ale przede wszystkim poprawa świadomości dotyczącej segregacji odpadów, recyklingu, ochrony zasobów oraz podejmowanie proekologicznych inicjatyw – podkreśla Kamil Majerczak, CEO PreZero Polska.
Pierwsi w Polsce

PreZero Arena Gliwice była pierwszym obiektem w Polsce, który całkowicie zrezygnował z plastiku w strefie gastronomicznej, wprowadził kubki wielorazowego użytku i nawiązał współpracę z aplikacją Too Good To Go, pozwalającą ograniczyć marnowanie jedzenia. W gliwickim obiekcie wykorzystywana jest energia ze źródeł odnawialnych, a odpowiednie nią zarządzanie pozwoliło Arenie tylko w ubiegłym roku obniżyć zużycie energii o 30 proc.! A to dopiero początek.

Przed PreZero Areną Gliwice, jak zaznaczają osoby zaangażowane w te działania, czas intensywnej pracy. Z jednej strony pojawią się zmiany wizerunkowe – nowa nazwa, logo, branding w obiekcie. Z drugiej – konkretne działania mające na celu zmniejszenie wpływu wydarzeń odbywających się w obiekcie na środowisko. Wspólnie wprowadzane będą realne zmiany, tak aby PreZero Arena Gliwice była najbardziej ekologiczną areną w Polsce. Wśród nich znajdą się wdrożenie selektywnej zbiórki odpadów, zmniejszenie ilości materiałów drukowanych i papieru, kompleksowe wykorzystanie materiałów z recyklingu, całkowita eliminacja jednorazowego plastiku.

Mniejsze zużycie energii to jeden z priorytetów

Planowane są także rozwiązania ograniczające zużycie energii w budynku, montaż stacji ładowania pojazdów elektrycznych, a także ograniczenie zużycia wody i eko edukacja – poprzez promocję eko zachowań wśród gości.

– W PreZero czujemy się odpowiedzialni za budowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa, która ma dziś tak kluczowe znaczenie. To świadomość globalna ma pomóc zminimalizować skutki działalności człowieka na Ziemi. Jesteśmy blisko ludzi, dlatego aktywnie uczestniczymy w wielu wydarzeniach i zwiększamy zaangażowania społeczności, m.in. poprzez akcje promujące świadomy i zdrowy tryb życia oraz edukację ekologiczną. Liczymy, że dzięki tej współpracy uda nam się jeszcze silniej działać na rzecz ochrony klimatu – dodaje Kamil Majerczak, CEO PreZero Polska.

Doskonały moment

Dla PreZero Areny Gliwice to świetny moment na rozpoczęcie współpracy z partnerem tytularnym, Zespół pracujący w obiekcie od pięciu lat skutecznie buduje arenową markę i w rekordowo krótkim czasie doprowadził do jej doskonałej rozpoznawalności w całym kraju. W obiekcie zostało zorganizowanych już prawie tysiąc wydarzeń, a łączna suma gości, która w nich uczestniczyła to ponad 1 200 000 osób! W PreZero Arenie Gliwice organizowane były dwa siatkarskie mundiale (kobiet i mężczyzn), gościły i gościć będą reprezentacje m.in. koszykarzy i piłkarzy ręcznych, gale sportów walki, koncerty muzyki rozrywkowej, rockowej i filmowej czy widowiska o takim statusie jak finał Eurowizji Junior czy wręczenie Fryderyków. To także miejsce prężnie rozwijanego segmentu Business and Conference Center.

PreZero Arena Gliwice aktywnie działa także na rynku międzynarodowym. Obiekt jest częścią European Arenas Association, w której zrzeszone są m.in. The O2 w Londynie czy Mercedes Benz Arena w Berlinie. To tam prowadzone są rozmowy i podejmowane decyzje dotyczące trendów, w oparciu o które funkcjonują najnowocześniejsze areny świata. W roku 2022 przedstawiciel Areny Gliwice (jedyny Polak) został wybrany do zarządu tej organizacji i odpowiada za współpracę z obiektami w Europie Wschodniej. Teraz przyszedł czas na kolejny krok – wyzwania w zakresie ochrony środowiska.

– PreZero Arena Gliwice to przede wszystkim doskonale zorganizowany i profesjonalny zespół. Jestem przekonany, że wyzwania jakie stoją przed nami w ramach współpracy z partnerem tytularnym zostaną w maksymalny sposób zrealizowane. Zależy nam na budowie wspólnej marki o wysokiej jakości, dobrze postrzeganej przez wszystkich gości, o których komfort dbamy w każdym elemencie naszej działalności ale też innowacyjnej ekologicznie – dodaje Marcin Herra.