Koleje Śląskie z aplikacją mobilną. Pasażerowie mogą testować
Autor: Andrzej Zazgórnik w dniu 2025-01-02
Kaeśka – nowa aplikacja mobilna Kolei Śląskich – jest już gotowa do pobrania na telefony i tablety z systemami Android i iOS. Dzięki niej będzie można kupić bilet na pociąg taniej o 30 proc.
Planowanie połączeń, zakup biletów, generowanie faktur
W Nowy Rok Koleje Śląskie wchodzą z nową aplikacją mobilną. Umożliwia zarówno zakup biletów, ale nie tylko. Pozwala generować faktury i dokonywać zwrotów niewykorzystanych biletów. W Kaeśce, bo tak nazywa się nowa aplikacja mobilna Kolei Śląskich, można również wyszukać konkretne połączenia kolejowe – te bezpośrednie i te z przesiadkami oraz dowiedzieć się jak skorzystać z Zastępczej Komunikacji Autobusowej, jeśli okaże się to konieczne.
Zakupy z Kaeśką 30 proc. taniej
Tuż przed końcem roku Kaeśka pojawiła się w sklepach z aplikacjami. Można ją pobrać bezpłatnie na telefony i tablety pracujące w systemach Android i iOS.
– Prace nad aplikacją trwały od kilkunastu miesięcy. Kaeśka pomyślnie przeszła testy. W ostatnich tygodniach jej funkcjonowanie sprawdzali również pracownicy spółki. Teraz, do jej testowania, zapraszamy pasażerów Kolei Śląskich – zachęca Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
W najbliższych tygodniach, w ramach promocji "Testuj z Nami", podróżni kupujący bilety za pomocą Kaeśki będą mogli skorzystać aż z 30 proc. zniżki na zakup biletu. Jednocześnie w innych internetowych kanałach sprzedaży oraz biletomatach nie będzie już obowiązywała 10-proc. zniżka na zakup biletów KŚ. Promocja ruszyła 1 stycznia.
Koleje Śląskie czekają na opinie
Oferta dla testujących jest limitowana i będzie obowiązywała do wyczerpania puli promocyjnych biletów. Z 30 proc. zniżką będzie można kupić bilet na pojedynczy przejazd, bilety w ramach specjalnych ofert, jak np. "Świąteczne Koleje Śląskie" czy bilety miesięczne, ale nie będzie można kupić na przykład biletów rocznych, biletów w ramach Taryfy Max Bilet oraz biletów z Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego. Wszystkie szczegóły znajdują się w ofercie "Testuj z Nami".
– Liczymy na wszelkie uwagi użytkowników Kaeśki, bo to dopiero pierwszy etap. W przyszłości aplikacja będzie rozwijana o kolejne funkcje – podkreśla Bartłomiej Wnuk.
Użytkownicy Kaeśki mogą przesyłać swoje spostrzeżenia na adres: kaeska@kolejeslaskie.pl
Aplikację można pobrać:
System Android – Google Play
System iOS – AppStore – AppStore