Teraz gramy:

Title

Artist
Background

Kupuj lokalnie – wspieraj realnie w Katowicach

Autor: w dniu 2023-10-27

Mali, lokalni przedsiębiorcy wymagają dużego zainteresowania ze strony lokalnej społeczności. Właśnie dlatego warto wspierać rzemieślników i sklepikarzy działających w miejscu, gdzie mieszkamy.

W tak wymagających czasach, zwłaszcza dla mikro i małego biznesu, miasto Katowice przygotowało kampanię promocyjną wpierającą lokalnych przedsiębiorców. Przedsiębiorcy i rzemieślnicy zainteresowani udziałem w akcji mają czas na zgłoszenie do 10 listopada.

– Jesienno-zimowy sezon zakupowy to okres wzmożonego popytu. To dobra okazja do tego, aby zbliżyć społeczności naszego miasta tutejszych przedsiębiorców, czy też lokalnych rzemieślników. W trudnych, szczególnie dla mikro i małego biznesu czasach, warto korzystać z dobrodziejstw lokalnego rynku usług i produktów, dla którego może być to postrzegane jako wyraz sąsiedzkiej solidarności – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację kampanii promocyjnej Kupuj lokalnie – wspieraj realnie, do której przez najbliższe dwa tygodnie trwać będzie nabór. Celem akcji jest pokazanie, że w naszym mieście mamy miejsca, które warto odwiedzić nie tylko podczas zbliżającego się czasu świątecznych zakupów czy poszukiwania różnego typu usług, ale również podczas chwili wytchnienia od tego zgiełku – dodaje prezydent

Katowiccy włodarze podkreślają wartość lokalnego biznesu

Samorządy zapewniają warunki do rozwoju działalności gospodarczej i przedsiębiorczości. Rozwój lokalnych firm jest jednym z elementów wpływających na jakość życia całej społeczności lokalnej. To miejscowi przedsiębiorcy – właściciele warzywniaków, zakładów szewskich, restauratorzy, handlowcy i usługodawcy – tworzą miejsca pracy dla katowiczan i odprowadzają w Katowicach podatki. To z kolei przekłada się na większe możliwości finansowania przez miasto zadań edukacyjnych, inwestycyjnych, społecznych czy z zakresu kultury. Inicjatorem rozpoczęcia akcji wspierającej lokalnych przedsiębiorców jest Łukasz Borkowski – miejski radny.

– Często nie zdajemy sobie sprawy jak wiele fantastycznych miejsc znajduje się tuż za rogiem. Chcemy przybliżyć mieszkańcom jak wiele do zaoferowania mają katowiccy przedsiębiorcy i zachęcić do robienia zakupów, załatwiania spraw i korzystania z usług "po sąsiedzku". Wsparcie przedsiębiorczości i integracja mieszkańców – wszyscy na tym skorzystamy – mówi Łukasz Borkowski.

Nabór trwa. Jak można się zgłosić?

Do akcji mogą przyłączyć się przedsiębiorcy oraz usługodawcy, którzy:

  • są zameldowani/zamieszkują na terenie Katowic;

  • adresem prowadzonej przez nich działalności gospodarczej, będącej przedmiotem zgłoszenia są Katowice;

  • odprowadzają na terenie Katowic podatek dochodowy z prowadzonej przez nich działalności gospodarczej, będącej przedmiotem zgłoszenia;

  • nie prowadzą działalności gospodarczej w oparciu o umowę franczyzy.

Na co mogą liczyć ci, którzy zgłoszą się do programu we właściwym ku temu terminie?

– Uczestnicy programu otrzymają od Miasta możliwość promocji swojej działalności za pośrednictwem kampanii realizowanej za pomocą materiałów video oraz kanałów komunikacji zarówno w formie tradycyjnej, jak i internetowej. Wszyscy zgłoszeni otrzymają od miasta specjalną naklejkę do oznaczenia lokalu, a informacja o realizowanej przez nich działalności znajdzie się na stronie internetowej Miasta Katowice w specjalnej zakładce – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji.

Nabór trwa do 10 listopada 2023 r. poprzez elektroniczny formularz, który jest dostępny pod adresem klwr.katowice.eu.

– Usługi, które oferujemy klientowi opierają się głownie na pracach ręcznych, niepowtarzalnych. Firma, którą prowadzę ma długoletnią tradycję w branży złotniczej, nasi klienci są z nami już od 30 lat. Taka promocja miasta w stosunku do lokalnych firm jest bardzo potrzebna, ponieważ my prowadzimy małe firmy, które w ostatnim czasie borykają się z bardzo wieloma problemami, koszty działalności są bardzo wysokie a sprzedaż produktów i usług w ostatnim czasie spada, bazujemy głownie na stałych klientach – mówi Jerzy Kurczok, właściciel Pracowni Grawersko-Złotniczej Kurczok mieszczącej się przy ul. Młyńskiej 5.

Fot. Kamil Kalkowski

Miasto pomaga przedsiębiorcom

To nie pierwszy raz, kiedy miasto Katowice wspiera lokalny sektor biznesu. Epidemia koronawirusa sprawiła, że wielu przedsiębiorców znalazło się w krytycznej sytuacji. Dlatego, w tym trudnym momencie miasto uruchomiło Katowicki Pakiet Przedsiębiorcy, w którym oprócz 100% lub 50% zwolnienia z czynszów w lokalach miejskich, zwolnienia z podatków od nieruchomości znalazło się też m.in. 50% zwolnienie z opłaty śmieciowej, utworzenie Punktu Doradztwa Kryzysowego we współpracy z Regionalną Izbą Gospodarczą. Tylko w pierwszym półroczu działania programu prawie wszyscy uprawnieni zdecydowali się skorzystać z zapisów katowickich pakietów pomocowych. 100% zwolnienie z opłat czynszu najmu objęło 573 podmiotów, a 50% bonifikata dotyczyła 676 podmiotów. Łączna suma wspomnianych bonifikat wyniosła 5,7 mln zł. Pozytywny odbiór ze strony przedsiębiorców zaowocował wznowieniem programu w postaci Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy 2.0 i Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy 2.0+.

Więcej informacji o akcji Kupuj lokalnie – wspieraj realnie dostępnych pod adresem internetowym: https://www.katowice.eu/kupuj-lokalnie.