„Lato 2024” w Katowice Airport. 106 kierunków, 86 lotnisk, 30 państw
Autor: Andrzej Zazgórnik w dniu 2024-04-02
Ci, którzy planują obecnie tegoroczne wakacje mają do dyspozycji wiele różnych kierunków z Katowice Airport. Obowiązuje tam już letni rozkład lotów. Dokąd można się wybrać?
W niedzielę 31 marca 2024 r. w Międzynarodowym Porcie Lotniczym "Katowice" im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach zaczął obowiązywać letni rozkład lotów. Linie lotnicze oraz touroperatorzy zapowiedzieli, że dzięki katowickiej siatce połączeń regularnych i czarterowych pasażerowie będą mogli polecieć w ramach 106 kierunków do 86 lotnisk zlokalizowanych w 30 państwach. Wśród tras obsługiwanych w sezonie letnim znajduje się pięć nowości – linia lotnicza Ryanair w kwietniu 2024 r. uruchomi loty rozkładowe łączące katowickie lotnisko z chorwackim Zadarem, Alicante w Hiszpanii, Maltą oraz włoskimi – Bari i Rzymem-Fiumicino.
Lato 2024 – jak wygląda siatka połączeń regularnych?
W ramach letniego rozkładu lotów Wizz Air, Ryanair, Polskie Linie Lotnicze "LOT" oraz Air Dolomiti (przewoźnik obsługuje rejsy dla niemieckiej Lufthansy) oferują podróżnym 48 kierunków do 42 lotnisk w 21 państwach. Najwięcej tras (11) dostępnych jest do Włoch – Wizz Air obsługuje trzy (Katania, Neapol, Rzym-Fiumicino), a Ryanair osiem (Alghero, Bari – nowość, pierwszy lot 16 kwietnia 2024, Forli, Katania, Mediolan-Bergamo, Rzym-Fiumicino – nowość, pierwszy lot 15 kwietnia 2024, Trapani, Wenecja-Treviso). W ramach sześciu kierunków można podróżować z Katowice Airport do Hiszpanii – Wizz Air obsłuży pięć (Alicante, Barcelona, Malaga, Palma De Mallorca, Teneryfa), a Ryanair jeden (Alicante – nowość, pierwszy lot 19 kwietnia 2024). Latem możliwa będzie również podróż na czterech kierunkach do Wielkiej Brytanii. Zarówno Wizz Air, jak i Ryanair obsłużą po dwie trasy – węgierski przewoźnik poleci do Liverpoolu i Londynu-Luton, a irlandzki do Londynu-Stansted oraz Manchesteru. Trzy kierunki umożliwią podróż do Chorwacji – Wizz Air poleci do Splitu, a Ryanair do Puli oraz Zadaru (nowość, pierwszy lot 17 kwietnia 2024). Trzy połączenia będą dostępne zarówno do Grecji – Wizz Air obsłuży dwa (Ateny, Korfu), a Ryanair jedno (Ateny) – jak i do Niemiec: Wizz Air oraz Ryanair będą realizować loty do Dortmundu, a Air Dolomiti wraz z Lufthansą będą wykonywać rejsy na trasie między katowickim lotniskiem a Frankfurtem. Dwa kierunki będą dostępne do Bułgarii (Burgas – Wizz Air, Warna – Ryanair), na Cypr (Larnaka – Wizz Air, Pafos – Ryanair) oraz na Maltę (trasa obsługiwana przez Wizz Air oraz Ryanair – irlandzki przewoźnik zainauguruje obsługę połączenia w ramach swojej siatki 15 kwietnia 2024). Linie lotnicze zaoferują również pojedyncze rejsy do Albanii (Tirana – Wizz Air), Czarnogóry (Podgorica – Wizz Air), Danii (Kopenhaga – Wizz Air), Gruzji (Kutaisi – Wizz Air), Holandii (Eindhoven – Wizz Air), Irlandii (Dublin – Ryanair), Islandii (Reykjavik – Wizz Air), Izraela (Tel Aviv – Wizz Air), Norwegii (Oslo-Gardermoen – Ryanair), Portugalii (Madera – Wizz Air) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Abu Zabi – Wizz Air). Latem dostępne będzie również jedno połączenie krajowe – Polskie Linie Lotnicze "LOT" obsłużą loty z Katowice Airport do Warszawy.
Lato 2024 – siatka połączeń czarterowych
Touroperatorzy zapowiedzieli, że w trakcie sezonu "Lato 2024" pasażerowie wylatujący z Katowice Airport będą mogli polecieć na wakacje na 58 kierunkach do 19 państw. Najwięcej połączeń (15) dostępnych będzie do Grecji, są to: Ateny, Chania, Heraklion, Kalamata, Kavala, Kefalonia, Korfu, Kos, Mytilene, Patras, Preveza, Rodos, Saloniki, Samos i Zakynthos. Bogata jest również oferta rejsów realizowanych do Hiszpanii – biura podróży w trakcie sezonu "Lato 2024" zaoferują 11 kierunków czarterowych do tego państwa, tj. Barcelonę, Fuerteventurę, Gironę, Gran Canarię, Ibizę, Lanzarote, La Palmę, Malagę, Minorkę, Palma De Mallorca i Teneryfę. W ramach czterech kierunków możliwe będzie spędzenie wakacji w Egipcie (Hurghada, Marsa Alam, Sharm El Sheikh, Taba), Turcji (Antalya, Bodrum, Dalaman, Izmir) oraz we Włoszech (Katania, Lamezia Terme, Olbia, Palermo). Trzy trasy będą dostępne do Tunezji (Enfidha, Djerba, Monastyr), a dwie do Bułgarii (Burgas, Warna), na Cypr (Larnaka, Pafos), do Czarnogóry (Podgorica, Tivat) oraz Portugalii (Faro, Madera). Pojedyncze kierunki umożliwią spędzenie wakacji w Albanii (Tirana), Chorwacji (Dubrownik), Kenii (Mombasa), Macedonii (Ohryda), Maroku (Agadir), Omanie (Salalah), Tanzanii (Zanzibar), na Wyspach Zielonego Przylądka (Boa Vista) oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (Dubaj).
– Z naszych prognoz wynika, że w trakcie obowiązywania rozkładu »Lato 2024« z siatki połączeń Katowice Airport skorzysta rekordowa liczba pasażerów. Od początku kwietnia do końca października spodziewamy się obsłużyć ponad 4,5 mln podróżnych, a przez cały 2024 rok powyżej 6 mln osób. W szczycie sezonu letniego, to jest w lipcu i w sierpniu, możemy przekroczyć liczbę 800 tys. odprawionych pasażerów miesięcznie – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
O KATOWICE AIRPORT
Katowickie lotnisko należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2023 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 5,6 mln pasażerów. Prognoza na 2024 rok zakłada obsłużenie ponad 6 mln podróżnych, co będzie najlepszym wynikiem w historii Katowice Airport. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce.