Teraz gramy:

Title

Artist
Background

Ledwo wystartowała i już awaria. Problemy z aplikacją Transport GZM

Autor: w dniu 2023-10-02

Trudności w kupnie biletów w nowej aplikacji Zarządu Transportu Metropolitalnego. Wiadomo, że firma, która ją obsługuje, pracuje nad rozwiązaniem problemu.
Transport GZM, czyli następca ŚKUP, nie działa prawidłowo. Firma odpowiedzialna za stworzenie aplikacji poinformowała o awarii jednego z modułów.

Transport GZM z problemami

Zgodnie z informacją od wykonawcy systemu – firmy Asseco Data Systems – wczoraj doszło do awarii modułu AOZ (Aplikacja obsługi żądań) systemu. Moduł ten odpowiada, jak informuje Zarząd Transportu Metropolitalnego, za komunikację systemu centralnego z pojazdami i automatami biletowymi, terminalami w kioskach.
W związku z awarią niedostępne są obecnie dla pasażerów bilety pakietowe i podróż Start/Stop. Możliwe są również utrudnienia w realizacji transakcji w kioskach i automatach biletowych. Trwają prace związane z usuwaniem awarii.

Aplikacja nie działa. Co zrobić?

Wiadomo, że od rana użytkownicy aplikacji na systemie Android zgłaszają problem z uruchomieniem aplikacji (Aplikacja wyświetla ekran startowy i zgłasza błąd pobierania danych). W tej sytuacji pomaga ponowne zainstalowanie aplikacji.
W związku z awarią AOZ nie będzie dziś możliwe pobranie Metrokart w automatach biletowych i kioskach. Można pobrać takie karty w Punktach Obsługi Pasażera, ale odradzamy wizyty w POP, gdyż mogą się one wiązać z dłuższym niż zwykle oczekiwaniem – informuje Łukasz Zych, rzecznik Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
To nie wszystko. Okazuje się bowiem, że w dalszym ciągu nie udało się przeprowadzić migracji biletów ze starych kart ŚKUP do kont w Transport GZM założonych przed 1 października. Oznacza to, że pasażerowie posiadający bilety na kartach ŚKUP muszą zabrać je ze sobą, wyruszając w podróż.
-Nasi kontrolerzy znają aktualną sytuację. Ich działania dziś skupiają się na udzielaniu pomocy i informacji pasażerom. Za wszystkie problemy przepraszamy naszych pasażerów i dziękujemy za wyrozumiałość – zapewnia ZTM w komunikacie zamieszczonym w mediach społecznościowych.
Dodatkowo Transport GZM zorganizował dziś w mediach społecznościowych opublikowano webinar, którego tematem były kluczowe zagadnienia związane z funkcjonowaniem nowego systemu. W spotkaniu uczestniczyli Grzegorz Stępień – Zastępca Dyrektora Departamentu Informatyki, Łukasz Korsak – Kierownik Wydziału PR i Mediów Własnych, prowadzenie Łukasz Zych – Rzecznik Prasowy GZM. Materiał można odsłuchać poniżej: