Teraz gramy:

Title

Artist
Background

Pszczyński TechTIR podsumowuje przygotowania do Rallye du Maroc 2023

Autor: w dniu 2023-10-20

Rallye du Maroc 2023 przeszedł do historii. Rozwiązania opracowane przez firmę TechTir z Pszczyny Bartosza Woźnikowskiego zostały zastosowane w dwóch samochodach startujących w tegorocznym rajdzie.

Pojazdy biorące udział w Rallye du Maroc zostały zbudowane przez czeską firmę FeshFesh, która od lat wystawia specjalistyczne jednostki w wydarzeniach tego typu i przygotowuje samochody od strony mechanicznej. Pszczyński TechTIR zajmuje się modyfikacjami programowymi, by wyciągnąć z samochodów jak najwięcej.

TechTIR przygotował auta uzyskujące najlepsze wyniki

Fordem Cargo EVO I z numerem 502, osiągającym moc rzędu 1200 kM i moment obrotowy na poziomie 5000 Nm, wyruszyła drużyna polsko-czeska w składzie Tomáš Vratný – Bartłomiej Boba – Jaromir Martinec. Wyścig był niełatwy. Do samego końca nie było wiadomo, które drużyny staną na podium po ostatecznym podliczeniu wyników. Po prologu i 5 etapach zawodów ekipa zajęła 3. miejsce w Rajdzie Maroka. Tomáš Vrátný, dzięki dwóm zwycięstwom etapowym, zdobył najwięcej punktów wśród uczestników, zostając tym samym wicemistrzem Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii samochodów ciężarowych roku 2023.

Rajd w Maroku przygotowaniem do Dakaru

Rajd w Maroko był świetnym sprawdzianem przed Dakarem 2024. Nie obyło się bez pewnych problemów technicznych, ale te stały się wyznacznikiem tego, co można ulepszyć i dopracować, by w styczniu zaliczyć jeszcze lepszy start.

Załoga litewska w składzie Vaidotas Paskevicius – Slavomir Volkov – Gytis Gaspariunas wyruszyła Tatrą Jamal EVO z numerem 509, o podobnych parametrach do wyżej wspomnianego Forda. Mieli świetny start. Po prologu i dwóch pierwszych etapach w klasyfikacji generalnej zajmowali miejsce trzecie. Rzeczywistość rajdowa, jak informuje TechTIR, bywa nieprzewidywalna. Na 3. etapie pojawił się problem z porozcinanymi oponami, które zostały zniszczone przez wyjątkowo ostre kamienie, którymi usiana jest trasa. Nie udało się w związku z tym dokończyć odcinka, co sprawiło, że Vaidotas zakończył wyścig na 8. miejscu.

-Po raz kolejny przekonaliśmy się także, że w rajdach nie chodzi tylko o potężne i sprawne maszyny, ale także, a może przede wszystkim, o umiejętność współpracy i dobre relacje między ludźmi. By odnieść sukces, wszystkie czynniki muszą działać w harmonii. Jesteśmy dumni zarówno z wyników, jak i uczestników, i nie możemy doczekać się jeszcze większych emocji na najtrudniejszym i najbardziej prestiżowym rajdzie świata – rajdzie Dakar 2024 – przekazują przedstawiciele firmy TechTIR.

Tagi