Trwa przebudowa hali peronowej w Bytomiu. Już niebawem koniec prac
Autor: Andrzej Zazgórnik w dniu 2024-10-14
Trwa przebudowa hali peronowej w Bytomiu. Prace wprawdzie nadal są prowadzone, ale dobiegają końca, a to oznacza, że podróżni już niebawem będą mogli swobodnie korzystać z dostępnej infrastruktury.
Dobiega końca przebudowa pochodzącej z 1929 roku hali peronowej w Bytomiu, która już od środy 16 października zostanie ponownie udostępniona podróżującym. Mimo że nadal trwają prace na 1 i 2 peronie, zakończyły się już roboty na peronie 3, dzięki czemu pociągi na trasie Bytom – Gliwice będą tam rozpoczynały i kończyły jazdę. Dojście do peronu 3 będzie możliwe zarówno od strony budynku dworca, jak i tunelu zachodniego. Ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami będą windy.
Przebudowa hali peronowej w Bytomiu. Prace dobiegają końca
Do tej pory podróżni korzystali z tymczasowego peronu nr 5 poza halą peronową od strony ul. Zabrzańskiej. Z niego odjeżdżały pociągi Kolei Śląskich kursujące na trasie Bytom – Gliwice. Od środy 16 października podróżni będą mogli korzystać z nowego 3 peronu pod halą peronową wyposażonego w oświetlenie, nagłośnienie, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy, windy oraz połączonego z obydwoma przejścia podziemnymi. Warto podkreślić, zaznacza miasto, iż tymczasowy peron nr 5 zostanie od 16 października wyłączony z użytkowania.
Historyczna hala peronowa odnowiona
Wybudowana w 1929 roku hala peronowa dworca PKP przeszła gruntowną metamorfozę. Ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej, powróciły także historyczne przeszklenia, konstrukcja hali została wzmocniona i wypiaskowana, a po obydwu stronach hali pojawiły się nowe ledowe napisy BYTOM, które będą witały pasażerów. Na peronach przebudowanej hali zachowano pierwotny układ płytek w karo zgodnie z zaleceniami Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
W grudniu dojedziemy pociągiem do Bytomia od strony Chorzowa i Tarnowskich Gór
Wykonawca przebudowy linii kolejowej nr 131 (popularnej magistrali węglowej) firma PORR SA nadal prowadzi prace na peronach nr 1 i 2 pod halą peronową oraz na odcinku z Chorzowa Starego do Bytomia Karbia. Roboty budowlane trwają także na drugim peronie przystanku kolejowego Bytom-Karb i przy budowie nowego peronu w Bytomiu-Stroszku. Zgodnie z planami PKP PLK prace na tym odcinku powinny zakończyć się w grudniu, tak aby jeszcze w 2024 roku wróciły na tory pociągi pasażerskie do Bytomia od strony Chorzowa i Tarnowskich Gór.
Rozkład jazdy PKP pociągów na trasie Bytom – Gliwice dostępny jest na stronie Rozkład Jazdy – Koleje Śląskie