Wychowanek GKS Szombierki Bytom w filmie znanej marki
Autor: Andrzej Zazgórnik w dniu 2024-04-16
21-letni Jakub Kamiński, który od blisko dwóch lat gra w niemieckim VfL Wolfsburg, jest bohaterem filmiku marki Adidas. Gigant odzieżowy zaangażował także uczniów Szkoły Podstawowej nr 45 w Bytomiu. Dzieci stworzyły wyjątkowy numer gazetki szkolnej poświęconej zdolnemu pomocnikowi.
Tegoroczna kampania marki adidas pod hasłem "You Got This" eksploruje temat presji w sporcie. Identyfikuje momenty presji i pokazuje, jak cudze oczekiwania wpisują się w osobiste przeżycia. W pierwszym z cyklu filmów adidas przedstawia poruszającą opowieść o wsparciu, które w przychodzi z nieoczekiwanego miejsca.
Jakub Kamiński, młody i utalentowany polski piłkarz, rozpoczynał swoją karierę w lokalnym klubie GKS Szombierki Bytom. Od blisko dwóch lat gra w VfL Wolfsburg, jednym z mocniejszych klubów niemieckiej Bundesligi. Kuba, jak każdy sportowiec, musi mierzyć się z oczekiwaniami, które przychodzą wraz z sukcesem. A te bywają niszczące. Marka Adidas przytacza kolejne nagłówki artykułów, pojawiających się w sportowych mediach po każdym meczu, który Kuba przesiedział na ławce. Dywagacje na temat spadku formy, a nawet nieudanego transferu nie należą do najdelikatniejszych… Czy właśnie tak buduje się presję? Jak sobie z nią radzić, zwłaszcza, kiedy jest się młodym zawodnikiem?
Marka zamiast skupiać się na negatywnym przekazie, na który Kuba jest narażony na co dzień, zaangażowała do swoich działań bardziej przychylnych dziennikarzy: uczniów Szkoły Podstawowej nr 45 w Bytomiu, do której w dzieciństwie uczęszczał Kuba Kamiński. Wspólnie wydali wyjątkowy numer gazetki szkolnej, w całości poświęcony Kamińskiemu, który w Bytomiu i na całym Śląsku jest żywą inspiracją.
Dzieciaki są dumne, że biegają po tym samym boisku i siedzą w tej samej ławce, co ich idol. Dlatego adidas dał im szansę, by powiedzieli Kubie: "You Got this!" Adidas nie tylko zaangażował lokalną społeczność, uczniów i nauczycieli SP nr 45, Klub Szombierki Bytom, byłych trenerów, wychowawców i bliskich, ale także umożliwił dzieciom osobiste przekazanie swojemu ulubieńcowi efektów wspólnej pracy.
Oprócz fizycznego wydania numeru gazetki, działań PR i dostarczenia materiałów do głównego zainteresowanego, adidas stworzył również video ukazujące kulisy pracy nad gazetką (link wyżej). Działania w ramach kampanii są wspierane publikacjami i dodatkowymi działaniami influencerów. Za koncepcję kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v. Matt we współpracy z domem produkcyjnym Shootme Visual Artists. Film wyreżyserowała Kasia Grabek.