Piekary Śląskie: Szykują się zmiany na Podmiejskiej

Autor: w dniu 2024-07-04

Kierowcy poruszający się po Piekarach Śląskich muszą przygotować się na duże zmiany w organizacji ruchu. Ma to związek z pracami na ulicy Podmiejskiej. Warto zapoznać się z tym, jak będą przebiegać objazdy.

Od środy 10 lipca wykonawca planuje przywrócić ruch dwukierunkowy na ulicy Karola Miarki, z kolei na ulicy Podmiejskiej wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy – na odcinku od skrzyżowania z ulicą Zieloną do skrzyżowania z DW-911 (w kierunku od Bytomia do Centrum Piekar Śląskich) oraz na ulicy Pod Lipami – od skrzyżowania z DW-911 do skrzyżowania z ul. Zieloną (w kierunku od Centrum Piekar Śląskich do Radzionkowa). Dotarcie do firm zlokalizowanych na ulicy Podmiejskiej zostanie utrzymane. O szczegółach dotyczących zmian poinformowały władze miasta.

– Z uwagi na wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Podmiejskiej, uniemożliwiając przejazd w kierunku Opola i Radzionkowa postanowiono poprowadzić objazd DW-911, przez węzeł "Piekary Śląskie" i autostradę A1, następnie przez węzeł "Bytom", na ulicę Dąbrowa Miejska, Celną do Alei Jana Nowaka-Jeziorańskiego – informuje I Zastępca Prezydenta Miasta Piekary Śląskie Krzysztof Turzański.

Zmiany ruchu na Podmiejskiej. Co z komunikacją miejską?

Komunikacja miejska z kierunku Bytomia do Centrum będzie przebiegać bez utrudnień, z wykorzystaniem istniejących przystanków. Komunikacja miejska od Centrum do Bytomia będzie się odbywała trasą objazdu DW-911, ul. Pod Lipami i ul. Zieloną. Na ulicy Zielonej na istniejącej, nie używanej zatoce autobusowej zostanie uruchomiony przystanek dla kierunku od Centrum do Bytomia. Istniejące przystanki na ulicy Podmiejskiej na kierunku od Centrum do Bytomia zostaną wyłączone z użytku.

Zmiany, jak zapowiada wykonawca prac, mają trwać do końca września, tymczasem piekarskie władze informują o kolejnych pracach drogowych prowadzonych w mieście.

– Przed nami jeszcze trochę utrudnień drogowych związanych z pracami drogowymi. Będą remontowane kolejne odcinki: Tarnogórskiej, Oświęcimskiej, Roździeńskiego i Kotuchy. Kompleksowe remonty to najlepszy sposób na poprawę jakości naszych nawierzchni, niestety są one bardzo kosztowne i nie ma możliwości wyremontowania w ciągu roku wszystkich odcinków – informuje Turzański.