Przebudowa wiaduktu w Radzionkowie. Będą utrudnienia

Autor: w dniu 2025-02-06

Przejazd pod wiaduktem na ulicy Kużaja w Radzionkowie nie będzie możliwy. Taki stan rzeczy będzie trwał kilka miesięcy. Oznacza to, że zmotoryzowani muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu drogowym, gdyż nastąpią zmiany organizacyjne w tym zakresie.

W związku z kolejnym etapem przebudowy wiaduktu kolejowego przy ul. Kużaja w Radzionkowie, od 22 lutego nastąpią zmiany w organizacji ruchu. Ulica zostanie zamknięta dla samochodów do końca czerwca 2025 roku.

Przebudowa wiaduktu w Radzionkowie. Będą utrudnienia

Kierowcy skorzystają z przejazdów na ul. Zejera i ul. św. Wojciecha. Organizacja ruchu została uzgodniona – przekazuje Katarzyna Głowacka z PKP PLK – z miastem, zarządcą dróg i policją. Dodaje, że ruch pieszy będzie utrzymany, a pociągi będą kursowały zgodnie z rozkładem jazdy.

Prace obejmą rozbiórkę pozostałej części starego wiaduktu i budowę nowej konstrukcji. Pod obiektem powstanie nowa jezdnia oraz droga pieszo-rowerowa. Doprowadzone zostaną także docelowe schody do peronu 1 na przystanku Radzionków Rojca.

To część większej inwestycji

Prace w Radzionkowie – przypomina Głowacka – są częścią dużej inwestycji na linii kolejowej Chorzów Batory – Nakło Śląskie, w ramach której m.in. przebudowano wiadukt kolejowy i drogę pod obiektem na ul. Zejera. Wiadukt zyskał większy i szerszy prześwit, co usprawni komunikację drogową. Droga pod wiaduktem została uzupełniona o chodnik dla pieszych. Obiekt ma nową konstrukcję, która umożliwia przejazd cięższym pociągom. Otwarcie przejazdu pod obiektem nastąpi do 15 lutego 2025 roku. Był to warunek konieczny do rozpoczęcia przebudowy obiektu na ul. Kużaja.

Od połowy grudnia – przypomina PKP PLK – kierowcy korzystają z drogi pod wiaduktem kolejowym, który wybudowano przy ul. św. Wojciecha w Radzionkowie. Obiekt zastąpił przejazd w poziomie szyn, dzięki czemu zwiększyło się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Nowe rozwiązanie usprawniło komunikację drogową i skróciło czas przejazdu na drugą stronę torów, bez konieczności oczekiwania na przejeździe kolejowo-drogowym.