Punkt paszportowy ratuje wakacje. Pora na pierwsze podsumowania

Autor: w dniu 2024-08-20

Ci, którzy wylatują z Katowice Airport, a zapomnieli paszportu lub stał się on nieważny, mogą skorzystać z punktu, którego pracownicy pomagają w takich "podbramkowych" sytuacjach.

Kilkadziesiąt w ciągu dnia, a ponad 660 od początku funkcjonowania – taki jest bilans pierwszego miesiąca działania na lotnisku w Pyrzowicach puntu wydawania paszportów tymczasowych. Okazuje się, że to rozwiązanie cieszy się dużą popularnością i uratowało niejedne wakacje.

-Mogę potwierdzić, że średnio wydajemy  30 paszportów tymczasowych w ciągu dnia roboczego. Bardzo duże zainteresowanie, które przerosło nasze oczekiwania. W pierwszy dzień, 17 lipca, kiedy został otwarty punkt paszportowy, to spotkaliśmy się z rodziną, która miała pilny wyjazd i została cofnięta z bramek z uwagi na to, że dzieciątko nie miało paszportu ważnego. Paszport dostali, wylecieli, do dziś pamiętam radość na ich twarzach – mówi reporterowi Radia Piekary Marcinowi Hirnykowi Magdalena Szewczuk – Szturc, dyrektor wydziału spraw obywatelskich w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.

Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego dodaje, że punkt paszportowy spełnia swoje zadanie.

– Mnóstwo podróżuję. Nigdy nie miałem przypadku, że miałbym nieważny paszport, a pojawiłem się na lotnisku. Pewnie dlatego, że pracuję na lotnisku i zwracam większą uwagę, ale ilość przypadków, w których dzięki temu punktowi uratowaliśmy komuś wakacje… Bardzo się cieszę. Uważam, że ten punkt – jeśli będzie taka możliwość – powinien działać cały rok. Myślę, że ta współpraca z Urzędem Wojewódzkim będzie podtrzymywana – mówi prezes Tomasik.

Dzisiaj również nie brakowało osób, które korzystały z punktu paszportowego na lotnisku.

– Mieliśmy sytuację awaryjną przedwczoraj, bo w nocy mieliśmy wylecieć do Turcji. Okazało się, że paszporty nie mają 150 dni ważności, a Turcja tego wymaga, w związku z czym musieliśmy anulować jedne wakacje, ale dowiedzieliśmy się, że funkcjonuje taki punkt tutaj. Wtedy nie mogliśmy z niego skorzystać, bo były to godziny nocne, natomiast teraz niebawem lecimy na wakacje. Korzystamy z punktu, by wyrobić sobie paszport tymczasowy. Myślę, że dużo osób, wiedząc o takiej możliwości, uratuje sobie wakacje  – mówi jedna z osób pytanych przez naszego reportera.

Wszystko wskazuje na to, że punkt paszportowy będzie działał na lotnisku przez cały rok, a nie tylko w sezonie urlopowym. Aby wyrobić paszport tymczasowy trzeba mieć ważny bilet na samolot i odwiedzić punkt nie wcześniej niż na dwa dni przed odlotem.

Wybrałeś się w podróż, ale paszport okazał się nieważny? Nowość w Katowice Airport