Trzyetapowy proces inwestycyjny prowadzony na terenie powiatów pszczyńskiego i mikołowskiego ma być realizowany przez trzy lata.
Modernizacja DW928. Ważna inwestycja i utrudnienia
W podpisaniu umowy uczestniczyli członek Zarządu Województwa Śląskiego Krzysztof Klimosz, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Zbigniew Tabor, radny Sejmiku Grzegorz Wolnik i przedstawiciel firmy Budimex, Grzegorz Domaradzki.
– Cieszę się, że rusza kolejna ważna inwestycja drogowa, jedna z największych, które w tym roku realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich. Ta inwestycja obejmuje dwa powiaty: pszczyński oraz mikołowski i wierzę, że za 36 miesięcy będzie mogła służyć nie tylko mieszkańcom tych terenów, ale i całego województwa śląskiego – mówił wczoraj członek Zarządu Województwa Śląskiego, Krzysztof Klimosz.
Wiadomo, że sama inwestycja jest ważna i pożądana, ale kierowcy będą musieli zmierzyć się, jak zwykle bywa w takich przypadkach, z utrudnieniami – te są nieuniknione. Ostatecznie jednak ma być bezpieczniej i bardziej komfortowo.
-To wielki sukces, że udało się doprowadzić do podpisania tej umowy na kwotę prawie 246 mln zł. Każda tak duża inwestycja powoduje w trakcie realizacji problemy, ale jestem pewien, że korzyści dla mieszkańców i całego regionu okażą się zdecydowanie większe, zarówno pod względem komfortu jazdy jak i bezpieczeństwa – tłumaczył radny Sejmiku Województwa Śląskiego, Grzegorz Wolnik.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 928 przewidziany do przebudowy rozpoczyna się na skrzyżowaniu z DK nr 44 w Mikołowie, a kończy na skrzyżowaniu z DK nr 1 w Kobiórze. Inwestycja podzielona jest na trzy etapy:
- etap I: Mikołów – Wyry – od km 0+053 do km 5+069,
- etap II: Wyry – Gostyń – od km 5+100 do km 13+028
- etap III: Gostyń – Kobiór – od km 13+477 do km 15+441.
Szacowana łączna wartość robót budowlanych wynosi 245,6 mln zł. Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych w przypadku etapu Wyry – Gostyń to wiosna 2025 roku, a w zakresie etapów Mikołów – Wyry i Gostyń – Kobiór – wiosna 2026.
Cele prac są jasne – poprawa jakości zniszczonej dziś drogi, poprawa efektywności systemu odwodnienia, a także zadbanie o to, by bezpieczny był ruch pieszych. Zakres inwestycji obejmuje całkowitą przebudowę konstrukcji jezdni, ujednolicenie jej szerokości, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych technologii. Warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.