Teraz gramy:

Title

Artist
Background

Strona internetowa – od czego zacząć?

Autor: w dniu 2023-01-17

Firmowa witryna WWW to wyjątkowo skuteczny sposób, aby przenieść do Internetu swoją działalność – i jest na to wiele dowodów! To dziś podstawa prowadzenia skutecznego biznesu, jeśli celem jest dotarcie do klientów, którzy poszukują informacji o produktach i usługach w wyszukiwarce. Chcesz stworzyć własny serwis, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Sprawdź, od czego zacząć tworzenie strony WWW. Postaw pierwsze kroki i zadbaj o lepszą widoczność swojej marki w sieci.

Czy warto założyć stronę WWW dla firmy?

Obecność w sieci to dziś absolutna podstawa, aby myśleć o sukcesie w branży. W końcu, jeśli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje, prawda? Nawet gdy nie zgadzasz się z tym stwierdzeniem, to nie może dziwić Cię fakt, że coraz więcej przedsiębiorców nie tylko zaczyna działać online, ale również decyduje się na założenie internetowej witryny dla firmy.

Jak się bowiem okazuje, budowa strony WWW to wciąż opłacalna i zwykle również kluczowa inwestycja dla małych i średnich biznesów. Co więcej, mimo popularności innych form komunikacji z odbiorcami, to właśnie w firmowych serwisach większość internautów poszukuje informacji, gdy chce dowiedzieć się więcej o oferowanych przez markę produktach i świadczonych usługach.

Z pewnością zastanawiasz się, co możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na stworzenie strony internetowej. Otóż dzięki niej ułatwisz potencjalnym klientom odnalezienie w sieci Twojej oferty, która będzie dostępna 24/7. Poza tym możesz skutecznie wypromować swój asortyment oraz zwiększyć dochody przedsiębiorstwa i zasięg działania.

Jednak to jeszcze nie wszystko! Firmowa witryna może stać się dla Twojego biznesu:

  • źródłem oszczędności – czasu i pieniędzy,
  • narzędziem do analizy odbiorców oferty,
  • nowym kanałem sprzedaży produktów i usług,
  • wizytówką, która zadba o pozytywny wizerunek,
  • miejscem do prowadzenia działań marketingowych,
  • pierwszym krokiem do pozyskania kontaktu,
  • bazą wiedzy o przedsiębiorstwie i asortymencie,
  • łącznikiem pomiędzy klientem a marką.

To tylko część zalet, jakie niesie za sobą skuteczna strona WWW – a wszystkie znajdują się na wyciągnięcie ręki. Już teraz sprawdź, co musisz wiedzieć przed założeniem witryny dla firmy i od czego zacząć budowę widoczności firmy w sieci. Możesz też zamówić darmową konsultację i wycenę na https://wenet.pl/oferta/strony-www.

Strona internetowa – jak zacząć?

Aby stworzyć witrynę firmową, możesz skorzystać z kilku dostępnych na rynku rozwiązań. Z pewnością zastanawiasz się jednak, jak wybrać najlepszą ofertę dla swojego biznesu. Zanim podejmiesz tak ważną decyzję, musisz określić swoje potrzeby, wymagania i cele biznesowe. Właśnie dlatego proces budowy strony internetowej musisz rozpocząć od poniższych kroków.

1. Wyznacz cel firmowego serwisu

Na początku przygody z marketingiem internetowym warto wyznaczyć sobie cel.

W końcu strona WWW będzie pełnić inną funkcję w przypadku biznesów już działających w sieci oraz tych, które dopiero startują online. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem działań, pomyśl, czego oczekujesz od firmowej witryny i określ, co chcesz za jej pomocą osiągnąć. Pomoże Ci to np. w wyborze stopnia zaawansowania serwisu.

2. Wskaż grupę docelową witryny

Czy zdajesz sobie sprawę, że aby generować wartościowy ruch na stronie, musisz poznać potrzeby i cechy klientów, do których chcesz trafić? Właśnie dlatego już na początku należy dokładnie określić grupę docelową witryny. Znając oczekiwania odbiorców, możesz skoncentrować się na konkretnych korzyściach swojej oferty. A dzięki temu przekonasz użytkownika do konkretnego działania np. zakupu.

3. Przeanalizuj swoje zasoby

Jak założyć stronę internetową? Takie pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca, który chce przenieść swój biznes do sieci. Stworzenie witryny nie jest łatwe, ponieważ wymaga specjalistycznej wiedzy, czasu i odpowiednich narzędzi. Choćby dlatego warto zaufać specjalistom.

Zanim wybierzesz optymalne dla swojej firmy rozwiązanie, weź pod uwagę, że część rozwiązań wykorzystasz, tylko jeśli masz umiejętności programowania. W przypadku innych konieczna będzie pomoc fachowca np. do obsługi serwisu. Pamiętaj, że tylko nieliczni wykonawcy zapewniają pakiet usług, który pozwoli Ci zająć się w pełni rozwojem swojego biznesu.

4. Zdecyduj, co chcesz mieć w pakiecie

Zastanawiasz się, od czego zacząć budowę strony WWW? Na kolejnym etapie musisz odpowiedzieć na kilka ważnych pytań.

  • Czy zadbasz na własną rękę o bezpieczeństwo witryny?
  • Czy samodzielnie zarejestrujesz domenę i hosting?
  • Czy we własnym zakresie przygotujesz wartościowe treści?
  • Czy chcesz mieć wpływ na własną stronę internetową?
  • Czy potrzebujesz skorzystać ze wsparcia specjalistów?

Wspomniane wyżej kwestie odgrywają ważną rolę, ponieważ niewiele jest ofert, które gwarantują nie tylko założenie strony, ale również jej obsługę, pomoc techniczną, content (treści), domenę oraz hosting. Gdy nie masz czasu, aby zająć się witryną osobiście, to zdecyduj się na wiele usług w jednym pakiecie.

5. Zaplanuj budżet

To, ile kosztuje strona internetowa, zależy od bardzo wielu czynników. Wpływ na cenę, która obejmuje zaprojektowanie i wdrożenie witryny, będzie mieć również wybrane przez Ciebie rozwiązanie. Musisz jednak pamiętać, że koszt firmowego serwisu zawsze będzie stanowił pochodną tego, co chcesz w nim umieścić. Dlatego już na początku oszacuj swój budżet i skonfrontuj go z oczekiwaniami wobec projektu.

Od czego zacząć budowę strony WWW?

Wiesz już, co musisz zrobić, aby stworzyć skuteczną stronę dla swojej firmy. Przed Tobą kolejny krok. Znając swoje potrzeby oraz cel firmowej witryny, możesz już zdecydować, komu powierzysz stworzenie serwisu. W zasadzie masz do wyboru 4 opcje.

  • Kreatory stron WWW

Pierwszą z nich są łatwe w obsłudze generatory, które pozwalają oszczędzić czas i pieniądze. Dzięki nim stworzysz stronę szybko, przy ograniczonym budżecie i bez większej wiedzy. Niestety opcja ta wiąże się z licznymi ograniczeniami oraz opłatami za kolejne funkcje czy rozszerzenia.

  • Platformy oparte na modelu SaaS

Jeśli planujesz zbudować witrynę lub sklep internetowy, to możesz zainteresować się rozwiązaniem opartym na modelu SaaS. Oprogramowanie jest łatwe w obsłudze i korzystne cenowo. Niestety początkowo niska cena może wzrastać wraz z rozwojem strony, a możliwości w zakresie rozbudowy czy działań SEO są mocno ograniczone.

  • Platformy oparte o CMS

CMS to system zarządzania treścią, a oparte na nim platformy są atrakcyjne dla przedsiębiorców, którzy chcą rozbudowywać witrynę oraz samodzielnie edytować zawartość czy wygląd projektu. Opcja ta ma jednak kilka minusów – szczególnie dużą wadą jest konieczność zakupu hostingu, rejestracji domeny i obsługi strony we własnym zakresie.

  • Współpraca ze specjalistami

Chcesz rozwinąć swój biznes? Potrzebujesz skutecznej strony WWW, ale brakuje Ci czasu i wiedzy, by zbudować ją we własnym zakresie? Co więcej, pozostałe opcje nie gwarantują wszystkiego, czego potrzebujesz? W takim razie skorzystaj z pomocy specjalistów. Wybierz WeNet, a zyskasz jakość, bezpieczeństwo i ofertę dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.

Zaufaj doradcom internetowym, którzy zadbają o każdy element realizacji: od stworzenia projektu, przez wybór hostingu i domeny, po aktualizacje na kolejnych etapach współpracy. To świetne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców.

Przygotowana przez specjalistów w swoich działaniach strona internetowa 5starWeb będzie generować wartościowy ruch i przynosić zyski. Wszystko dlatego, że opiera się na pięciu filarach:

  1. Budowa – zyskujesz dopasowaną do branży i trendów witrynę, która jest nowoczesna i łatwa obsłudze;

  2. Mobilność – dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii serwis wyświetla się dobrze na każdym urządzeniu;

  3. Opieka – nie musisz martwić się o wprowadzanie zmian czy aktualizacji na stronie, ponieważ zajmie się tym Twój doradca internetowy;

  4. Ciągłość – specjaliści zapewniają również sprawne działanie serwisu i dbają o sprawy administracyjne;

  5. Bezpieczeństwo – zaawansowany pakiet ochrony wraz z certyfikatem SSL to gwarancja poufności danych i recepta na cyberataki.

Zajmij się swoim biznesem, a profesjonaliści zbudują Ci stronę, która przyciągnie klientów. Zacznij działać online już teraz, a już niedługo zobaczysz pierwsze rezultaty – tak jak 30 000 innych przedsiębiorców, którzy skorzystali z pomocy doradców internetowych.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem. 


Komentarze

Co o tym sądzisz?

Twój adres e-mail nie zostanie upubliczniony.Wymagane pola oznaczone są *.